Στην τέταρτη θέση η προτίμηση των Ελλήνων στα ηλεκτρικά ΙΧ

 


Γράφει η Μαρία Μόσχου

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το ηλεκτρικό ΙΧ ως επιλογή των Ελλήνων για την επομένη τους αγορά, ενώ μία θέση πιο πάνω, στην τρίτη θέση βρίσκονται τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.


Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι σκέφτεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενή του αγορά (ποσοσό 47%), με το υβριδικό να προηγείται στο shortlist (ποσοστό 63%), ακολουθούμενο από το diesel (52%) και την βενζίνη (51%). Την τελευταία θέση με ποσοστό 44% έχουν τα άλλου τύπου οχήματα όπως LPG, CNG, κλπ.


Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari/ YouGov, η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων προσδιορίζει τόσο πλεονεκτήματα, όσο και μειονεκτήματα στα ηλεκτρικά ΙΧ.




ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκετά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα που δίνει το Κράτος για την αγορά και συντήρησή τους.


Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα.




Η έρευνα δείχνει ότι τα πλεονεκτήματα είναι:


Ωφελεί το περιβάλλον, ποσοστό 65%

Επιδότηση/φοροαπαλλαγές 57%

Χαμηλότερα λειτουργικά κόστη 53%

Εξασφάλιση για το μέλλον 47%

Λιγότερος θόρυβος 39%

Συνδυασμός parking & φόρτισης 29%

Καλύτερη αναλογία κόστους-αξίας 28%

Καλύτερη απόδοση 19%

Μάρκες/μοντέλα που τα προσφέρουν 18%

Καλή αξία μεταπώλησης 17%

Δίνει prestige 9%



ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Στα αρνητικά περιλαμβάνονται τα λίγα σημεία φόρτισης, θέμα που έχει αναδείξει το Moved.gr (Διαβάστε ακόμη: ΕΕ: Ανεπαρκή σημεία φόρτισης για την χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων – «Ουραγός» η Ελλάδα), η ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας, τα ψηλά κόστη αγοράς και φόρτισης, καθώς και η περιορισμένη γκάμα μαρκών και μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά.


Ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει ότι γνωρίζει αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και ένας στους δύο απλά το «έχει ακουστά».




Παρόμοια έρευνα που έγινε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες από το διεθνές δίκτυο YouGov του οποίου η Focus Bari είναι Affiliate Partner στην Ελλάδα, φωτογραφίζει αντίστοιχες στάσεις και απόψεις.


Η ίδια έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 9 Ευρωπαϊκές χώρες: Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Δανία, Φιλανδία, Σουηδία, Νορβηγία.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]