Ηγουμενίτσα:Ανησυχίες για την Χερσαία Ζώνη και την πώληση του Λιμένα


 Γράφει ο Σωτήρης Γιάκης


Μέλος επιτροπής διαβούλευσης Δήμου Ηγουμενίτσας

Αγαπητοί μου συμπολίτες, το θέμα της χερσαίας ζώνης λιμένος, είναι γνωστό εδώ και καιρό, ότι λόγω των πολλών παρατυπιών που εμπεριέχει, λύνεται μόνο με νομοθετική ρύθμιση, κάνοντας χρήση του άρθρου 86 του νόμου 4504 / 2017

Το θέμα λύνεται κυριολεκτικά σε ένα βράδυ αντ’ αυτού όμως παρατηρούμε εδώ και καιρό να πραγματοποιούνται  τηλεδιασκέψεις επί τηλεδιασκέψεων και συναντήσεις επι συναντήσεων μεταξύ Πλακιωτάκη, Σταϊκούρα, Λώλου, ΟΛΗΓ, ΤΑΙΠΕΔ, νομικών συμβούλων, Κτηματικής,Γ.Γ. δημόσιας περιουσίας κ.λ.π.

Εν τω μεταξύ ο καιρός τρέχει  η διαπραγμάτευση για την παραχώρηση οδεύει προς ολοκλήρωση.

 Είναι δύσκολο να φανταστούμε ότι το βόρειο παραλιακό μέτωπο θα κάνει χρήση στον αγοραστή, ωστόσο ποιος μπορεί να το αποκλείσει; Όταν μάλιστα στις συνομιλίες συμμετέχει μεγάλη κατασκευαστική εταιρία πολυτελών κατοικιών με μορφή συγκροτημάτων πολυκατοικιών πάνω στο κύμα.

Το ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του λιμένα είναι ξεκάθαρο. Ο στόχος είναι ΕΝΑΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ.Η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου να αποφέρει όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη.Τα κριτήρια επομένως είναι μόνον χρηματοοικονομικά. Ούτε κοινωνικά, ούτε χωροταξικά. Επίσης ξεκάθαρο είναι ότι τα προς διαπραγμάτευση, για παραχώρηση, τμήματα της πόλης δεν είναι μόνο ο χώρος των λιμενικών εγκαταστάσεων και ο χώρος κατασκευής της μαρίνας αλλά και ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ. Από την γωνιά μέχρι και το Μακρυγυάλι. Μπορεί στο παράρτημα Γ1 της πρόσκλησης ο οριοθετημένος χώρος από τα πετρέλαια μέχρι το παλιό τελωνείο και ο χώρος μπροστά από το τένις και το Ξενία να παρουσιάζονται ως ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ προς διαπραγμάτευση τμήματα, ωστόσο η διαπραγμάτευση αφορά ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ.


 Όσο δε λύνεται το θέμα με τα αυτονόητα αλλά περιπλέκεται και σέρνεται σε ατελέσφορες, ατέρμονες, ανούσιες συναντήσεις και τηλεδιασκέψεις, το παραλιακό μέτωπο είναι προς παραχώρηση για τα επόμενα 60 χρόνια. Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι το υπόλοιπο 33% των μετοχών της ΟΛΗΓ ΑΕ θα παραμείνει στο ΤΑΙΠΕΔ.

.

Μία ακόμα μεγάλη ανησυχία έχει να κάνει με την μεγάλη «ήττα» που θα υποστούμε σαν τοπική κοινωνία χάνοντας τα αλιευτικά καταφύγια, το τουριστικό καταφύγιο Συβότων αλλά και την προς κατασκευή Μαρίνα Ηγουμενίτσας. Θα είναι μεγάλη απογοήτευση και κακοτυχία για τον τόπο αν τα καταφύγια και η Μαρίνα καταλήξουν να είναι ένα απέραντο «πάρκινγκ» σκαφών. Η εύκολη πρόσβαση που έχει η Θεσπρωτία με τους μεγάλους οδικούς άξονες, με τα κοντινά περιφερειακά αεροδρόμια αλλά και διά θαλάσσης, μέσω του Λιμένα, καθιστούν την περιοχή ιδανική για «παρκάρισμα» σκαφών, που το καλοκαίρι θα αρμενίζουν σε όλο το Ιόνιο, πλην της Θεσπρωτίας.

Και αυτό θα αποτελέσει την ταφόπλακα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]