Το 16% των Ελλήνων καταναλωτών άλλαξε πάροχο μέσα στην πανδημία
της Νατάσας Φραγκούλη
Την τρίτη υψηλότερη επίδοση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ έχει η Ελλάδα όσον αφορά το ποσοστό των καταναλωτών που άλλαξε τηλεπικοινωνιακό πάροχο στη διάρκεια της πανδημίας. Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις το 7% άλλαξε πάροχο το 2020 λόγω της πανδημίας, στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 16%.
«Παρόλο που οι απαιτήσεις συνδεσιμότητας ήταν υψηλές λόγω της τηλεργασίας, της διαδικτυακής εκπαίδευσης και των online υπηρεσιών ψυχαγωγίας, δεν ήταν πολλοί οι Ευρωπαίοι που έκαναν αλλαγές στις συνδρομές τους στο Διαδίκτυο», αναφέρει ειδική έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες στην ΕΕ το 2020.
Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου είναι το υψηλό ποσοστό ικανοποίησης των Ελλήνων καταναλωτών από τις ταχύτητες Ιντερνετ που απολαμβάνουν. Ικανοποιημένη από την ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο είναι σήμερα η μεγάλη μερίδα των Ελλήνων χρηστών του Internet.
Περί ταχυτήτων
Σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών της χώρας (65%) δηλώνουν είτε «απόλυτα ικανοποιημένοι» (20%) είτε «αρκετά ικανοποιημένοι» (45%) από τις ταχύτητες download του Διαδικτύου. Όσον αφορά την ταχύτητα σύνδεσης upload το 18% και το 45% αντίστοιχα δηλώνουν από πολύ έως αρκετά ικανοποιημένη.
Στην Ευρώπη η εικόνα είναι ακόμη πιο θετική με την πλειονότητα των Ευρωπαίων, 81%, να δηλώνουν ικανοποιημένοι με την ποιότητα της ταχύτητας λήψης της σύνδεσης στο Διαδίκτυο και 82% με την ταχύτητα upload. Όσοι ζουν σε αγροτικά χωριά είναι λιγότερο ικανοποιημένοι, ιδίως το 77% των ερωτηθέντων.
Ανεπιθύμητες κλήσεις
Ένας από τους πονοκεφάλους για τους πελάτες των εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη και κυρίως στην Ελλάδα είναι ο υψηλός αριθμός δαπανηρών δόλιες κλήσεων ή SMS, που λαμβάνουν. Συγκεκριμένα, όπως δείχνει η ειδική έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, το 13% των Ευρωπαίων έχει γίνει στόχος ο στόχος ανεπιθύμητων τηλεφωνικών κλήσεων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, που αποτυπώνει τη σχέση των Ευρωπαίων με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, το 12% των Ευρωπαίων έλαβε ανεπιθύμητα SMS, ενώ κλήσεις και sms επέφεραν στους καταναλωτές επιπλέον χρεώσεις. Στην περίπτωση της Ελλάδας, το ποσοστό των πολιτών που δέχθηκαν ανεπιθύμητες κλήσεις και sms φτάνει το 38%.
Στο μεταξύ, η έρευνα ρώτησε τους Ευρωπαίους για την επίδραση, που θα έχουν οι πληροφορίες σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στις επιλογές τους. Το 40% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι η επιλογή του παρόχου θα επηρεαστεί από το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη από τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 και από τον Φεβρουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 σε 27 κράτη μέλη και με τη συμμετοχή 27.213 πολιτών της ΕΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.