Ένα χρόνο μετά την εξαγγελία του, η Ελλάδα παραμένει χωρίς Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας


Ένα χρόνο μετά την εξαγγελία του, η Ελλάδα παραμένει χωρίς Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την εξαγγελία του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 (3 Φεβρουαρίου 2021- Μουσείο του Αυτοκινήτου) τους βασικούς πυλώνες του οποίου παρουσίασαν ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών  Γ. Κεφαλογιάννης και ο ΥΜΕ Κ. Καραμανλής παρουσία του Πρωθυπουργού.(Αναλυτικά εδώ: https://primeminister.gr/2021/02/03/25757) 

Ένα χρόνο μετά οι «ρητές δεσμεύσεις» του Πρωθυπουργού και των υπουργών του ότι το Σχέδιο «θα γίνει νόμος του κράτους» και πώς «το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα κατέβει στα 30χλμ/ώρα», κεντρικά σημεία των κυβερνητικών εξαγγελιών όχι μόνο δεν έχουν υλοποιηθεί αλλά είναι άγνωστο αν και πότε θα γίνουν πράξη.

Οι διαβεβαιώσεις του κ. Κεφαλογιάννη, ακόμα και ενώπιον της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πως τα 30km θαρχονταν με νόμο το φθινόπωρο που πέρασε διαψεύστηκαν κι αυτές. Τα 30km δεν ήρθαν (ενώ ο κ. Κεφαλογιάννης έφυγε). 

Το Στρατηγικό σχέδιο που θα υλοποιούνταν από το 2021 βρίσκεται σήμερα στην πρώτη διαβούλευση με την πιο αισιόδοξη προοπτική να θέλει την ολοκλήρωση του τέλη του 2022 δηλαδή θα τεθεί σε ισχύ το 2023…

Αυτά όταν το Παγκόσμιο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ το Σεπτέμβριο του 2020, ενώ το Ευρωπαικό Σχέδιο (που επεξεργάστηκε και εισηγήθηκε η ελληνίδα ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά) υιοθετήθηκε από το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο τον Οκτώβριο του 2021. Στις περισσότερες χώρες ανάλογα Σχέδια υιοθετήθηκαν πριν την έναρξη της δεκαετίας (Ενδεικτικά το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 της Κύπρου εγκρίθηκε απο τον Νοέμβριο του 2020 και εφαρμόζεται από 1/1/2021).

Στη διάρκεια του χρόνου που πέρασε, πλήθος νομοθετημάτων που κατέθεσε το ΥΜΕ έρχονται σε μετωπική σύγκρουση με όσα είχαν εξαγγελθεί ως πυλώνες του Στρατηγικού σχεδίου. 

-Νομοθετήθηκαν ξανά τα 50 km/h σαν όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές και υψηλής  επικινδυνότητας ρυθμίσεις για ανήλικους στο δίκτυο της κυκλοφορίας  (νόμος για ΕΠΗΟ).  Νομοθετήθηκε η συνοδευόμενη οδήγηση από 17χρονους, η 3ετης παράταση «ζωής» (από τα 27 στα 30 χρόνια) στα λεωφορεία και άλλα πολλά.  

Αν τελικά υπάρξει ποτέ Στρατηγικό Σχέδιο μ αυτό θα πρέπει να διορθωθούν και όλες οι ρυθμίσεις πού έκανε το ΥΜΕ από την ημέρα της εξαγγελίας του.

Ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες οι τροχαίες συγκρούσεις, οι θάνατοι και ο τραυματισμοί από τροχαία έχουν επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο. Δεν μπορούν να καλυφθούν πια από το πέπλο της συνυπάρχουσας πανδημίας .

Η επεξεργασία του Στρατηγικού Σχεδίου κατάντησε πρόφαση για να μη λαμβάνετε κανένα συγκεκριμένο μέτρο αποτροπής των τροχαίων συγκρούσεων.

O SOS Τροχαία Εγκλήματα ζητά την ΑΜΕΣΗ ΘΕΣΠΙΣΗ του ορίου των 30Km/h στις κατοικημένες περιοχές την αυστηρή επιτήρηση του και την εφαρμογή όλων των πολεοδομικών μέτρων αποτροπής της ανάπτυξης ταχύτητας. 

Είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε όλο και μεγαλύτερο αριθμό πόλεων σ όλο των πλανήτη.

Είναι ένα μέτρο που ζητά η κοινωνία για να σταματήσει το πογκρόμ των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου μέσα στις πόλεις. (Διαβάστε την διακήρυξη 160 κοινωνικών & επιστημονικών φορέων: ΕΔΩ)

Είναι ένα μέτρο που ίδια η κυβέρνηση εξήγγειλε εδώ και ένα χρόνο.

Είναι ένα μέτρο με μηδενικό σχεδόν οικονομικό κόστος και με τεράστιο κοινωνικό όφελος.

Να τελειώνουμε με τις προσχηματικές «διαβουλεύσεις». 

-30KM ΤΩΡΑ στις κατοικημένες περιοχές

-Μηδενική Ανοχή στο Αλκοόλ για τους οδηγούς

-Πλήρης Απαγόρευση χρήσης κινητού στην οδήγηση.

-Δικαιοσύνη για τα θύματα των τροχαίων

-Να τελειώνουμε με την αμνηστία που παρέχει το κράτος στους δράστες τροχαίων εγκλημάτων.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]