Καύσιμα: Μικρή πτώση στις τιμές σε βενζίνη και πετρέλαιο – Έρχεται μεγαλύτερη επιδότηση στο fuel pass
Η παροιμία ότι και «ο Άγιος φοβέρα θέλει», μάλλον πάει γάντι στην αγορά των καυσίμων, αφού σε λιγότερο από 24 ώρες από την ανακοίνωση των προστίμων και την εντατικοποίηση των ελέγχων στην αλυσίδα της αγοράς των καυσίμων, ήρθαν οι πρώτες μειώσεις στην αντλία σε πετρέλαιο και βενζίνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι η πρώτη φορά μέσα στην Μάιο που παρατηρούνται, έστω και μικρές μειώσεις τιμών, που ναι μεν δεν μεταβάλλουν ιδιαίτερα την γενικότερη εικόνα, αλλά τουλάχιστον ανακόπτουν ένα γενικότερο κύμα ανατιμήσεων που είχαν διαμορφωθεί μέσα στην μήνα και γενικότερα το τελευταίο χρονικό διάστημα σε βενζίνη και πετρέλαιο.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την αγορά, οι τιμές σε diesel κίνησης και την αμόλυβδη βενζίνη διαμορφώνονται περίπου 3 με 4 λεπτά χαμηλότερα και ίσως αυτό φανεί και στην σημερινή ανακοίνωση από Παρατηρητήριο Τιμών. Πάντως με βάση τα χθεσινά στοιχεία, οποία βέβαια αναφέρονταν στις τιμές της Τρίτης συνεχίστηκε η άνοδος.
Έτσι η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη βρέθηκε στα 2,269 ευρώ, ενώ και η τιμή του diesel κίνησης ξεπέρασε το 1,9 ευρώ το λίτρο και συγκεκριμένα διαμορφώθηκε στα 1,904 ευρώ.
Που υπάρχει η μεγαλύτερη αύξηση τιμών τον τελευταίο χρόνο
Σήμερα θα επιχειρήσουμε μία αποτύπωση των πραγματικών δεδομένων των τελευταίων 12 μηνών και θα δούμε που υπάρχει η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών σε κάθε στάδιο της αλυσίδας.
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει αυξηθεί κατά 58 λεπτά ή σε ποσοστό 36%, μέσα στο τελευταίο 12μηνο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης. Για το ίδιο διάστημα η άνοδος του diesel κίνησης, είναι της τάξεως των 70 λεπτών (σε πραγματικές συνθήκες αφού υπολογίζεται η επιδότηση των 15 λεπτών), ή σε ποσοστό 53%.
Η μεγαλύτερη άνοδος, όπως είναι φυσικό άλλωστε είναι στις τιμές διυλιστηρίου. Για το μεν diesel κίνησης η άνοδος των τιμών είναι 114%, ενώ στην βενζίνη είναι 98,7%.
Στα πρατήρια η εικόνα είναι μικτή. Για την μεν βενζίνη, το ποσοστό κέρδους έχει μειωθεί κατά 11%, ενώ για το diesel κίνησης το περιθώριο κέρδους είναι αυξημένο κατά 25,27%.
Οι φόροι είναι αυτοί αυξημένοι, λόγω ΦΠΑ, αφού ο ΕΦΚ είναι σταθερός ανά λίτρο. Για την βενζίνη οι φόροι έχουν αυξηθεί 11,7% και για το diesel κίνησης 17,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φόροι πέρυσι αντιπροσώπευαν το 62% της τιμής και εφέτος το 52%.
Η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει αυξηθεί το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα κατά 59%, ενώ η ισοτιμία του ευρώ έχει υποτιμηθεί έναντι του δολαρίου κατά 12,4%.
Στο μεταξύ και χθες συνεχίστηκε, για 5η συνεχή ημέρα, η άνοδος της διεθνούς τιμής του «μαύρου χρυσού» και έκλεισε πάνω από τα 114 δολάρια το βαρέλι.
Πάντως να σημειωθεί ότι για το θέμα της κερδοσκοπίας κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι δεν είναι εγχώριο φαινόμενο. Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου, «τα κερδοσκοπικά παιχνίδια που γίνονται εκτός Ελλάδας μεταξύ αργού πετρελαίου και διυλισμένου προϊόντος πάνω σε αυτό το χρηματιστηριακό προϊόν είναι που έφτασαν σε αυτή την τιμή την βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης»
Υπό αυτές τις συνθήκες και με δεδομένο ότι οι διεθνείς τιμές δεν δείχνουν σημάδια αποκλιμάκωσης, αλλά ούτε και η ισοτιμία ευρώ δολαρίου δείχνει τάσεις βελτίωσης, η παρέμβαση της κυβέρνησης δείχνει μονόδρομος.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα συμβεί πολύ πιο σύντομα, πιθανότατα τον άλλο μήνα.
Οι πηγές αναφέρουν ότι η παρέμβαση θα είναι γενναιόδωρη τόσο για την βενζίνη, όσο και για το diesel κίνησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.