ΑΣΕ ΠΑΜΕ :Σχετικά με το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕΝΙ) για τη συνάντηση με τον Δήμαρχο Ιωαννιτών


Ως ΑΣΕ, σε σχέση με τη συνάντηση του ΣΕΠΕ Ιωαννίνων με τον Δήμαρχο Ιωαννιτών, που  πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022 και το δελτίο τύπου που εκδόθηκε αρκετές μέρες μετά, έχουμε να δηλώσουμε τα εξής:

Με την παρουσία μας στη συνάντηση διαπιστώσαμε μια αντιμετώπιση από τον Δήμαρχο άκρως απαράδεκτη και υποτιμητική, απέναντι σε έναν Σύλλογο που εκπροσωπεί περισσότερους από 1300 εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, ενώ στον Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή είχαν τεθεί τα σοβαρότατα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που άπτονται της αρμοδιότητάς τους, εδώ και τρία χρόνια,  δεν υπήρξε καμία δέσμευση για την  επίλυσή τους, παρά μόνο «ευχές» και «σχέδια επί χάρτου».

Στη συνέχεια, σε συνεδρίαση του ΣΕΠΕ Ιωαννίνων, έγινε συζήτηση για τα αποτελέσματα της συνάντησης του ΔΣ με τον Δήμαρχο και καταλήχτηκε να βγει ανακοίνωση – καταγγελία για τα όσα διαδραματίστηκαν σε αυτή. Δόθηκε ένα κείμενο για διαβούλευση στο οποίο η ΑΣΕ πρόσθεσε τις εξής παραγράφους που αποτυπώνουν αντικειμενικά τα όσα έγιναν κατά τη συνάντηση:

«Ως ΣΕΠΕΝΙ θεωρούμε τις απαντήσεις του Δημάρχου, τη συνολική του στάση απέναντι στον Σύλλογό μας και στα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, απαράδεκτη και  υποτιμητική. 

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την ανάληψη των καθηκόντων από την παρούσα  δημοτική αρχή και  από την πρώτη συνάντηση του Συλλόγου μας μαζί του, στην οποία θέσαμε όλα τα παραπάνω ζητήματα. Σε κανένα από αυτά δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική εξέλιξη, πέρα από τα ζητήματα του 34ου Νηπιαγωγείου και του ΣΑΠ, που όμως και σε αυτά, ήταν δρομολογημένη η αποπεράτωσή τους από την προηγούμενη δημοτική αρχή (και με τεράστια καθυστέρηση μάλιστα). Έπρεπε να περάσουν άλλα 3  χρόνια για να καταστούν λειτουργικά τα συγκεκριμένα διδακτήρια.

Είναι προκλητικό και δείγμα άγνοιας του τρόπου λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να προτείνεται η μεταφορά μαθητών και νηπίων για χιλιόμετρα σε «κλειστά σχολεία της ευρύτερης περιοχής» (αναφέρθηκε χαρακτηριστικά η μεταφορά από την Πεδινή στο Ασβεστοχώρι), επειδή η δημοτική αρχή δεν έχει τη βούληση να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης του στεγαστικού ζητήματος του Δήμου. 

Είναι  - τέλος -  δείγμα απόλυτης αδιαφορίας, το να υπάρχουν αναξιοποίητα δημοτικά οικόπεδα και να λειτουργούν νηπιαγωγεία σε ακατάλληλους χώρους, σε μαγαζιά, κοντέινερς και να μην δρομολογείται η ανέγερση νέων διδακτηρίων.

….

Οι μαθητές και οι γονείς τους, οι εκπαιδευτικοί, δικαιούνται σύγχρονα σχολεία,   που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχή μας, γιατί μόνο μέσα σε αυτά μπορεί να συντελεστεί  η μάθηση, να υπάρχει ασφάλεια και όλες εκείνες οι παιδαγωγικές συνθήκες  που είναι απαραίτητες στην πραγμάτωση των σκοπών της εκπαίδευσης.»

Με το κείμενο αυτό συμφώνησε η πλειοψηφία του ΔΣ (ΑΣΕ-ΔΑΚΕ-ΔΙΚΤΥΟ) και αναμέναμε να δοθεί στη δημοσιότητα. Αντί γι΄αυτό, δημοσιεύτηκε από την παράταξη της ΔΗΣΥ ένα άλλο κείμενο  - με παράκαμψη της γνώμης της πλειοψηφίας - που έγραφε μόνο, τι έθεσε το ΔΣ στον Δήμαρχο και τι είπε εκείνος - συνοπτικά και επιλεκτικά - παραλείποντας την υπερφίαλη και απαξιωτική του στάση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους εκπροσώπους της.

Η παραπάνω ενέργεια δεν γίνεται για πρώτη φορά. Αποτελεί διαχρονική - ανεκτική στάση της συγκεκριμένης παράταξης, που βρίσκεται στο τιμόνι του Συλλόγου εδώ και πολλά χρόνια, απέναντι στις Δημοτικές Αρχές. Στάση που εκπορεύεται από τους φανερούς δεσμούς των μελών της (υποψήφιοι και εκλεγμένοι)  με αυτές. 

Είναι πράγματι κρίμα, η τακτική μιας συνδικαλιστικής  παράταξης (χωρίς να είναι μάλιστα πλειοψηφία) να καθορίζει τη στάση ενός ολόκληρου κλάδου απέναντι στα οξυμένα προβλήματα των σχολείων. Η στάση αυτή φουσκώνει τα πανιά της αδιαφορίας των εκάστοτε Δημάρχων απέναντι στην Εκπαίδευση και τις ανάγκες της, οι οποίοι όντας  πιστοί υποστηρικτές του  αντιλαϊκού χαρακτήρα των  πολιτικών των κυβερνήσεων και της ΕΕ, εφαρμόζουν κατά γράμμα τις κατευθύνσεις για ενίσχυση των μεγάλων  επιχειρηματικών συμφερόντων, της ανταποδοτικότητας, της λειτουργίας  κρίσιμων υπηρεσιών και δομών των Δήμων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σε βάρος των κοινωνικών αγαθών όπως είναι η Παιδεία. Έτσι, οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης έρχονται σε δεύτερη μοίρα, οι σχολικές υποδομές βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βιώνουν καθημερινά αυτή την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων με τον πλέον δραματικό τρόπο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]