Άρτα:Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το τριήμερο εργαστήριο για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων με εφαρμογή στην πράσινη και κυκλική οικονομία
ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το τριήμερο εργαστήριο «Εκπαίδευση των Εκπαιδευτών» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου INGENIOUS-“Ενίσχυση των Ψηφιακών Παιδαγωγικών Ικανοτήτων και Δεξιοτήτων των εκπαιδευτών» (strengthenINg diGital pEdagogy skills aNd competencIes Of edUcatorS) το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο εταιρικό σχήμα του έργου συμμετέχει το Εργαστήριο Γνώσης και Ευφυούς Πληροφορικής (ΕΓΕΠ), του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μαζί με έξι εταίρους από την Ιταλία, την Βουλγαρία, την Λετονία και την Σλοβενία.
Το συγκεκριμένο έργο αφορά την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με σύγχρονες μεθόδους, κάνοντας χρήση της πληθώρας των ψηφιακών εργαλείων που πλέον διατίθενται ευρέως. Βασικό στόχο αποτελεί η κατάρτιση ευέλικτων και κατά το δυνατόν εξατομικευμένων εκπαιδευτικών "διαδρομών" που αφορούν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης (επίπεδο EQF 5) και συγκεκριμένα στην ενδυνάμωση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, ώστε να έχουν την ευχέρεια να προσφέρουν το εκπαιδευτικό "προϊόν" απρόσκοπτα διαδικτυακά, αλλά επιπλέον να αποκτήσουν το κατάλληλο υπόβαθρο και την αυτοπεποίθηση να μπορούν να εισάγουν τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών δημιουργικά ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας που θα λειτουργήσει ως προστιθέμενη αξία στο παραγόμενο μαθησιακό αποτέλεσμα. Στο συγκεκριμένο έργο η εφαρμογή των παραγόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων επικεντρώνεται στην κατεύθυνση της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής/πράσινης οικονομίας, λαμβάνοντας υπόψιν πως πρόκειται για σύγχρονους τομείς με ευρεία εφαρμογή.
Οι εργασίες του εργαστηρίου έλαβαν χώρα από την Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2022 έως και την Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2022 στην αίθουσα διαλέξεων της Βιβλιοθήκης στην Πανεπιστημιούπολη Άρτας. Πλήθος καταξιωμένων ακαδημαϊκών και ερευνητών αποδέχτηκαν την πρόσκληση του ΕΓΕΠ να παρουσιάσουν θέματα σχετιζόμενα με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση, καθώς και στην υλοποίηση του μοντέλου της πράσινης και κυκλικής οικονομίας.
Κατά την πρώτη ημέρα της τριήμερης εκδήλωσης, τον κύκλο των ομιλιών άνοιξε ο Δρ. Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο οποίος παρουσίασε τις νέες τάσεις στον χώρο της εκπαίδευσης με χρήση μοντέλων μηχανικής μάθησης. Ακολούθησε ο Καθ. Βαγγέλης Παπαδάκης παρουσιάζοντας την εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας, όπως υλοποιείται στο CIRCLab της Δυτικής Ελλάδας. Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με ομιλητή τον κ. Nick Emery εκπρόσωπο της ιταλικής “Sistemi Formativi Confindustria” που παρουσίασε τρόπους ένταξης τεχνολογιών Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαιδευτική πρακτική.
Κατά την δεύτερη ημέρα, ο Καθ. Νικόλαος Κορρές κατέδειξε τρόπους μέσω των οποίων η Γεωργία Ακριβείας κατ’ ουσίαν υπηρετεί την ιδέα της βιώσιμης αγροτικής παραγωγής. Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Καθ. Χρηστάκης Παρασκευά που παρουσίασε περιπτώσεις ωφέλιμης επαναχρησιμοποίησης -μετά από επεξεργασία- διαφόρων αγροτικών αποβλήτων. Η κα. Vida Perko εκπρόσωπος του “Styrian Tecnnology Park” από την Σλοβενία παρουσίασε πρακτικές περιπτώσεις εφαρμογής της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle στην διδακτική πρακτική του οργανισμού της, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει το εν λόγω ψηφιακό εργαλείο. Ακολούθως, τον λόγο πήρε η κα. Μαίρη Στύλιου από το ΕΓΕΠ, η οποία πραγματοποίησε λεπτομερή επίδειξη της υλοποιημένης, στο πλαίσιο του έργου, εκπαιδευτικής πλατφόρμας. Τον κύκλο των ομιλιών της δεύτερης ημέρας έκλεισε η Καθ. Βάσια Λιάγκου η οποία αναφέρθηκε στην ανάγκη διαφύλαξης της ιδιωτικότητας των χρηστών μιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας, καθώς και την προστασία τους από κυβερνοεπιθέσεις.
Η πρώτη ομιλία της τρίτης και τελευταίας ημέρας του εργαστηρίου δόθηκε από τον Δρ. Στέλιο Μυστακίδη προσφέροντας την κατεύθυνση εφαρμογής του Metaverse στην εκπαιδευτική πρακτική. Συνεχίζοντας, ο κ. Δημήτρης Σαλμάς, συνεργάτης του ΕΓΕΠ, παρουσίασε εύγλωττα την έννοια της Μικροδιδασκαλίας ως μια νέα τάση στην εκπαίδευση που προάγεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Καθ. Παρασκευή Μπέζα παρουσίασε αναλυτικά το ευρύ φάσμα εφαρμογών των ψηφιακών τεχνολογιών στον αγροτικό τομέα, προσφέροντας πλήθος έξυπνων λύσεων.
Το τριήμερο εργαστήριο ολοκλήρωσε τις εργασίες του με συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων σχετικά με προοπτικές που ανοίγονται, αλλά και τις προκλήσεις που μένει να αντιμετωπιστούν.
Κατά την διάρκεια του τριήμερου εργαστηρίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στους χώρους του ΕΓΕΠ, και συγκεκριμένα στο Εργαστήριο Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας που διαθέτει, όπου οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν υλοποιημένα σενάρια χρήσης εικονικής πραγματικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.