Τα ελαστικά… «καίνε» περισσότερα καύσιμα – Τρια δισ. λίτρα επιπλέον το χρόνο λόγω χαμηλής πίεσης


 Ίσως και να μη φαντάζεται κανείς το πόσο πολύ επηρεάζει η πίεση στα ελαστικά την κατανάλωση καυσίμων.


Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμων καταναλώνονται… «τσάμπα και βερεσέ» καθέ χρόνο, μόνο στην Ευρώπη, λόγω χαμηλής πίεσης στα ελαστικά.

Όπως αναφέρει, πρώτα απ’ όλα για λόγους ασφαλείας, οι οδηγοί θα πρέπει ιδανικά να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών τους κάθε δύο εβδομάδες για να βεβαιωθούν ότι βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Κατά μέσο όρο περίπου 1.000 τροχαία ατυχήματα στην Γερμανία ετησίως στη χώρα οφείλονται σε τεχνικά ελαττώματα των ελαστικών που εντοπίζονται κυρίως σε υψηλές ταχύτητες.


Τα χαρακτηριστικά οδήγησης του αυτοκινήτου αλλάζουν ακόμα και αν η πίεση του αέρα είναι μόλις μισό bar λιγότερο από το κανονικό που ορίζει ο κατασκευαστής. Αυτή η μικρή μείωση αυξάνει τα μέτρα φρεναρίσματος, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι χειρότερη στις στροφές, ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ υπάρχει αυξημένος κίνδυνος να σκάσει το ελαστικό. Μόλις πίεση φουσκώματος 0,4 bar κάτω από την τιμή-στόχο αυξάνει τη φθορά και την υψηλότερη αντίσταση κύλισης του ελαστικού, που έχει ως συνέπεια την αύξηση έως και 0,3 λίτρα περισσότερο καύσιμο ανά 100 χιλιόμετρα.

Τρία δισ. λίτρα καυσίμων καταναλώνονται εξαιτίας της πίεσης στα ελαστικά

Η ετήσια αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου μόνο στην Ευρώπη λόγω των μικρών πιέσεων των ελαστικών είναι τρία δισεκατομμύρια λίτρα, σύμφωνα με την ADAC. Από την άλλη πλευρά, εάν οδηγείτε με υπερβολική πίεση, αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην οδηγική άνεση, στην μειωμένη πρόσφυση και στην ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών.


Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου είναι αυτός που καθορίζει πόση πίεση πρέπει να έχει το ελαστικό και πόση πίεση χρειάζονται τα θερινά ή χειμερινά ελαστικά του αυτοκινήτου. Οι τιμές πίεσης, μάλιστα, μπορεί να διαφέρουν ελαφρώς για τα μπροστινά και τα πίσω ελαστικά. Οι πληροφορίες για τη σωστή πίεση των ελαστικών βρίσκονται γραμμένες από τον κατασκευαστή σε διαφορετικά σημεία ανάλογα με το όχημα, όπως για παράδειγμα στην εσωτερική πλευρά της κολόνας Β του αυτοκινήτου, με αυτοκόλλητο στο ντουλαπάκι ή στο εσωτερικό της τάπας της δεξαμενής βενζίνης.


Η ιδανική θερμοκρασία για έλεγχο των ελαστικών

Η ιδανική εξωτερική θερμοκρασία για να μετρήσετε την πίεση των ελαστικών είναι κοντά στους 20 βαθμούς Κελσίου, ενώ το ελαστικό δεν πρέπει ποτέ να είναι πολύ ζεστό. Όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να ελέγχουν σε τακτά διαστήματα κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού τα ελαστικά τους. Άλλωστε όλα τα πρατήρια καυσίμων διαθέτουν δωρεάν συσκευές μέτρησης και πλήρωσης ελαστικών. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου πρέπει να ελεγχθούν και οι τέσσερις τροχοί και, αν είναι δυνατόν, ο εφεδρικός τροχός.


Η σωστή πίεση των ελαστικών εξαρτάται από το φορτίο του οχήματος και μπορεί να ποικίλλει έως και 1 bar. Έτσι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μπορεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και με πλήρες φορτίο, να αυξηθεί η πίεση των ελαστικών. Επίσης, σε μεμονωμένες περιπτώσεις, οι κατασκευαστές οχημάτων ορίζουν επίσης υψηλότερη πίεση ελαστικών όταν το ταξίδι γίνει με υψηλές ταχύτητες. Οι κατασκευαστές έχουν βγάλει οδηγίες για την πίεση των ελαστικών σε κάθε περίπτωση και θα πρέπει να τηρούνται σε απόλυτο βαθμό.

πηγή newsit.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]