ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Άρτα: Έξι κατηγορούμενοι για το φόνο του 19χρονου Βαγγέλη Δραγατάκη


 Με απόφαση της εισαγγελέως Άρτας παραπέμπονται για να δικαστούν στις 16 Μαίου 2023 έξι κατηγορούμενοι για: Ανθρωποκτονία από αμέλεια (συγκλίνουσα) από πρόσωπα που είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να αποτρέψουν το αξιόποινο αποτέλεσμα.


Η υπόθεση αφορά στον θανάσιμο τραυματισμό του 19χρονου οδηγού ΙΧ Βαγγέλη Δραγατάκη (13 Σεπτεμβρίου 2020) από τα κιγκλιδώματα που είχαν τοποθετηθεί από το Δήμο στην Περιφερειακή Οδό Άρτας.


Έπειτα από μία εξονυχιστική εξέταση της υπόθεσης για πάνω από δύο χρόνια η εισαγγελική πρόταση παραπέμπει σε δίκη πέντε στελέχη του Δήμου Αρταίων και ένα της Περιφέρειας Ηπείρου γιατί: «ενώ είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από νόμο, σύμβαση και προηγούμενη επικίνδυνη ενέργεια τους, να αποτρέψουν ορισμένο αποτέλεσμα, από (συγκλίνουσα) αμέλειά τους, ήτοι από έλλειψη προσοχής, την οποία όφειλαν και κατά τις περιστάσεις, μπορούσαν να καταβάλουν, δεν προέβλεψαν το αξιόποινο αποτέλεσμα της πράξης τους και προκάλεσαν τον θάνατο άλλου».


Κατηγορούμενοι είναι: ο τότε Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας (ηλεκτρολόγος μηχανικός) η Διευθύντρια Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και άλλοι τρείς υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αρταίων καθώς και η Προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου.


Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση: «τα εν λόγω προστατευτικά μεταλλικά κιγκλιδώματα, που τοποθετήθηκαν στην Περιφερειακή Οδό Άρτας, είχαν μεγάλο συντελεστή δυσκαμψίας, ήταν γωνιώδη, με αποτέλεσμα να μην δύνανται σε περίπτωση πρόσκρουσης των οχημάτων επάνω σ αυτά, να απορροφήσουν την κινητική ενέργεια με παραμορφώσεις στο σώμα τους και ήταν ακατάλληλα για τοποθέτηση σε οδούς, καθώς ήταν επικίνδυνα τόσο για τους οδηγούς των οχημάτων όσο και για τους πεζούς, δεδομένου ότι τα κιγκλιδώματα δεν αποτελούν σύστημα αναχαίτισης οχημάτων παρά μόνο απαγορεύουν τη διέλευση στις οδούς των πεζών.»


Τα κιγκλιδώματα αυτά «συνδέονται αιτιωδώς με τον θάνατο του οδηγού» συμπεραίνει η εισαγγελική πρόταση που αποδέχεται πως ο Βαγγέλης οδηγούσε χωρίς να παραβιάζει το όριο ταχύτητος, χωρίς να έχει κάνει χρήση αλκοόλ, και ότι η πρόσκρουση του αυτοκινήτου στα κιγκλιδώματα προκλήθηκε από υδρολίσθηση, λόγω της  ύπαρξης νερού στο οδόστρωμα.


Οι κατηγορίες βασίστηκαν στο γεγονός πως οι κατηγορούμενοι από την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Αρταίων εκπόνησαν (5.2.2018) την υπ. Αρ.26/2017 μελέτη έργου «Βελτίωση της ασφάλειας και άρσης επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο» στην οποία μελέτη «προκρινόταν η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στα πεζοδρόμια της Περιφερειακής Οδού Άρτας. Η μελέτη εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αρταίων αλλά και από την Προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου που επίσης παραπέμπεται.


Είναι εντυπωσιακή η κατάληξη της εισαγγελικής πρότασης: «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν, αντί για τα εν λόγω μεταλλικά κιγκλιδώματα, είχαν τοποθετηθεί στηθαία ασφαλείας με γνώμονα την παθητική ασφάλεια του οδηγού οχήματος και των πεζών, καθώς η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στη συγκεκριμένη οδό ήταν επιβεβλημένη, δεδομένου ότι το όριο ταχύτητας των 50χλμ, (βάσει του οποίου σύμφωνα με τις προδιαγραφές δεν απαιτείται η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας) παραβιάζεται από τους οδηγούς των οχημάτων λόγω της τεταμένης χάραξης της περιφερειακής οδού Άρτας, η οποία ευνοεί την ανάπτυξη ταχυτήτων άνω του επιτρεπόμενου ορίου, ο θάνατος του οδηγού … Ευάγγελου Δραγατάκη …θα είχε αποφευχθεί».


Μια πρόταση που υπενθυμίζει πως πρέπει να εστιάζουμε στην ουσία και όχι στους τύπους…


Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα από την πρώτη στιγμή υποστήριξε αυτά που υιοθετεί η εισαγγελική πρόταση στηρίζοντας την οικογένεια του Βαγγέλη στον αγώνα της να υπερασπιστεί την Μνήμη του παιδιού της και να μη συγκαλυφθεί άλλο ένα τροχαίο έγκλημα (το τρίτο από την ίδια αιτία, στον ίδιο δρόμο).


Καλέσαμε το Δήμο Αρταίων, εδώ και δυο χρόνια, να ξηλώσει όλα τα παράνομα δολοφονικά κιγκλιδώματα πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα. Ο Δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου το αρνήθηκε ενώ η Τεχνική υπηρεσία υπεραμύνθηκε της νομιμότητας των ενεργειών της.


Όχι μόνο αρνήθηκαν αλλά συνέχισαν να τοποθετούν τα δολοφονικά κιγκλιδώματα νομίζοντας πως θα δημιουργήσουν «νομικά τετελεσμένα». (Γι αυτό εκκρεμεί δικαστικά άλλη υπόθεση…)


Περιμένοντας την συνέχεια στα δικαστήρια, ελπίζουμε στο μεταξύ ο Δήμος Αρταίων σαν μια έμπρακτη συγγνώμη προς τα θύματα τους να ξεκινήσει να ξηλώνει τα κιγκλιδώματα. Εκτός κι αν θεωρεί ότι υπάρχει και γι αυτά το τεκμήριο της αθωότητας.


Η εισαγγελική πρόταση παραπομπής των έξι ως υπαιτίων για τον φόνο του Βαγγέλη Δραγατάκη πρέπει να ενθαρρύνει κάθε πολίτη που νιώθει αδύναμος όταν έχει απέναντι του το κράτος, σαν Δήμο, σαν Περιφέρεια σαν Κεντρικό Κράτος να μη διστάζει να αντιπαρατεθεί. Το δίκιο είναι πολύ πιο ισχυρό από τη δύναμη της εξουσίας.


Πάντως όταν πάνω από δυο χρόνια μετά το φόνο του Βαγγέλη Δραγατάκη οι παραπεμπόμενοι, όπως και ο Δήμος Αρταίων, απαξιώνουν πραγματογνωμοσύνες ειδικών, ερμηνεύουν τους νόμους κατά το δοκούν, υπεραμύνονται της τοποθέτησης των κιγκλιδωμάτων που ουδέποτε τα θεώρησαν παράνομα και συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν, το να θεωρείται ότι τα τοποθέτησαν (και τα τοποθετούν) «από αμέλεια» δεν είναι και τόσο πειστικό.



Αθήνα 8/2/2023


Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα


ΥΓ.  Στις 16/4/2021 η πλειοψηφία του Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αρταίων αποφάσισε τα κιγκλιδώματα να μείνουν στη θέση τους για να προστατεύουν πεζούς και οδηγούς… Όπως προστάτευσαν το Λεωνίδα Τσόνο 33 ετών (καρφώθηκαν στην καρδιά του), τον Απόστολο Σπηλιά 33 ετών (τον αποκεφάλισαν), τον Βαγγέλη Δραγατάκη 19 ετών (μεταφέρθηκε ζωντανός στο νοσοκομείο μαζί με τα κάγκελα που τον είχαν διαπεράσει).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]