Από τις 27 Μαρτίου αρχίζουν οι εργασίες για την κατασκευή κόμβου στη διασταύρωση της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας με την Εγνατία οδό, στην περιοχή Πεδινής. Στη σημαντική αυτή εξέλιξη αναφέρθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, εγκρίθηκαν οι προσωρινές αποφάσεις από την Αστυνομική Διεύθυνση και την Εγνατία Οδός Α.Ε.. Είναι κάτι που αλλάζει την περιοχή μας». Ο Περιφερειάρχης συμπλήρωσε ότι η Περιφέρεια έρχεται να καλύψει το κενό που άφησε η Εγνατία Οδός και ζήτησε την υπομονή του κόσμου κατά τη διάρκεια των εργασιών.
Να σημειωθεί ότι με απόφαση του Περιφερειάρχη, από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023 και έως τις 30 Ιουνίου 2023 θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη συμβολή της Ε.Ο. Ιωαννίνων- Άρτας με την Εγνατία οδό, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου, που περιλαμβάνει δύο ημικυκλικούς κόμβους εκατέρωθεν της Εγνατίας οδού στις θέσεις συμβολής των κλάδων της Εγνατίας οδού με την Εθνική Οδό.
Ανακοίνωση για το έργο Πηγάδια- Πράμαντα
Αναφορικά με τις παραφιλολογίες που έρχονται στη δημοσιότητα για τη δημοπράτηση του έργου «Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας», χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης, και την ακύρωση του διαγωνισμού από την ΕΑΔΗΣΥ, για την αποκατάσταση της αλήθειας, η Περιφέρεια Ηπείρου κάνει γνωστά τα ακόλουθα:
1) Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε από την Περιφέρειας τηρώντας καταλεπτώς το πρότυπο τεύχος Διακήρυξης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ).
2) Η Διακήρυξη προσβλήθηκε από ένωση οικονομικών φορέων που επικαλέσθηκε αντισυνταγματικότητα των διατάξεων στις οποίες στηριζόταν όρος της διακήρυξης για το ανεκτέλεστο και συγκεκριμένα αντισυνταγματικότητα του άρθρου 20 παρ. 4 του ν. 3669/2008 και άρθρου 64 του π.δ. 71/2019 και αντίθεσή τους με υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις της Ενωσιακής νομοθεσίας και αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ).
3) Η υπόθεση κρίθηκε από την Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. ως μείζονος σπουδαιότητας και ενώ αρχικά είχε ορισθεί η εξέτασή της από Κλιμάκιο, εν συνεχεία με Πράξη της Προέδρου της ορίσθηκε να εξετασθεί από το ανώτατο όργανό της, το Εκτελεστικό Συμβούλιο.
4) Η Περιφέρεια Ηπείρου αμέσως μόλις έλαβε γνώση της προσφυγής και των αιτιάσεών της ενημέρωσε τόσο την Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. (Γραφείο Προέδρου και Διεύθυνση Μελετών και Γνωμοδοτήσεων) όσο και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (Διεύθυνση Μητρώων – Μ.Ε.ΕΠ.) για ενέργειες αρμοδιότητάς τους.
5) Το Υπουργείο Υποδομών με εξαιρετικά επείγον έγγραφο (27/01/2023) απάντησε προς την Περιφέρεια ότι είχε ανασταλεί τις αμέσως προηγούμενες ημέρες (21/1) με νομοθετική ρύθμιση η ισχύς του άρθρου 64 του π.δ. 71/2019. Η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ δεν απάντησε.
6) Η Περιφέρεια με τις απόψεις που απέστειλε στην Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. υπεραμύνθηκε της συνταγματικότητας των διατάξεων, καθώς δεν είναι αρμόδια να ελέγχει τη συνταγματικότητά τους, αλλά να εφαρμόζει τους νόμους του Κράτους.
7) Η ένωση οικονομικών φορέων υπεραμύνθηκε της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 20 παρ. 4 του ν. 3669/2008, με την επίκληση πλούσιας νομολογίας του ΔΕΕ.
8) Και ενώ αναμενόταν με εύλογο ενδιαφέρον από τα διάδικα μέρη αλλά και ευρύτερα η τοποθέτηση της Εκτελεστικής Επιτροπής, του ανώτατου, δηλαδή, οργάνου της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. επί του μείζονος σπουδαιότητος ζητήματος της συνταγματικότητας ή μη και της εναρμόνισης ή μη της διάταξης του άρθρου 20 παρ. 4 του ν. 3669/2008 με την Ενωσιακή νομοθεσία, με την απόφαση 419/2023 έκρινε ότι «η εξέταση των ισχυρισμών της προσφεύγουσας, κατά τους οποίους ο όρος αυτός αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ.1, 5 παρ. 1 και 106 Συντάγματος, καθώς και στις διατάξεις των άρθρων 15,16 και 20 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 14 της Ε.Σ.Δ.Α., παρέλκει, ως αλυσιτελής» και εν συνεχεία ακύρωσε τη Διακήρυξη.
9) Με αυτά τα δεδομένα, και με πλήρη ανασφάλεια δικαίου καλείται η Περιφέρεια να επαναπροκηρύξει τον διαγωνισμό.
Θωρακισμένα περιβαλλοντικά τα έργα της
Περιφέρειας Ηπείρου στο Ταμείο Ανάκαμψης
Τα έργα που έχουν προταθεί και έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης για οδικά έργα από την Περιφέρεια Ηπείρου είναι έργα οδικής ασφάλειας και θωρακισμένα από πλευράς περιβαλλοντικών όρων, τόνισε σήμερα στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι ο προγραμματισμός των έργων κατασκευής κυκλικών κόμβων έγινε στη συνέχεια σχετικού εγγράφου (4 Ιουλίου 2022) της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηπείρου για επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου.
Με βάση το αρχικό ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης (31 Ιανουαρίου), προτάθηκαν προς ένταξη οι μελέτες, είτε για το επαρχιακό, είτε για το εθνικό δίκτυο που ήταν έτοιμες από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Οι διαδικασίες για την ένταξη των έργων για τους οδικούς κόμβους προχώρησαν με την χρήση άρθρου διάταξης του 2022 για τα έργα οδικής ασφάλειας, βάσει του οποίου δόθηκε απαλλακτικό από περιβαλλοντική αδειοδότηση (29-7-2022) για έργα στο παλιό εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Στη συνέχεια όπως είπε ο Περιφερειάρχης, μετά από επισήμανση των Υπηρεσιών ότι όλο το Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν έχει Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ξεκίνησε - και παρά τα απαλλακτικά που είχαν δοθεί- η εκπόνησή τους. «Εν τω μεταξύ - υπογράμμισε - όλες οι τεχνικές μελέτες (οδοποιίας, υδραυλικές, γεωλογικές κ.ά.) αξιολογήθηκαν από το πρόγραμμα μαζί με τα απαλλακτικά και έτσι εντάξαμε έργα 24 εκ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης».
Ο Περιφερειάρχης συνεχίζοντας είπε ότι εκπονήθηκαν οι ΜΠΕ και στην πρώτη της συνεδρίαση για το 2023 η Οικονομική Επιτροπή (9-2-2023) ενέκρινε ομόφωνα τη δαπάνη δημοσίευσης των ανακοινώσεων για διαβούλευση. (ΑΔΑ:9ΓΧΡΛ19-ΧΣΨ).
«Ουδείς στο διάστημα αυτό έκανε κάποια ένσταση, ουδείς είπε ότι έχει κάποιο πρόβλημα. Άρα όταν ερχόμαστε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, στις 17 του μηνός και υποβάλλουμε ένσταση κλπ δείχνει από πλευράς Περιφέρειας και Διοίκησης ότι υπήρχε ένα άγχος, πως θα βρει αυτούς τους πόρους και θα λύσει το θέμα σε αυτές τις περιοχές που είχαμε συνεχώς ατυχήματα, κάποιοι άλλοι είχαν το άγχος και την άγνοια και το θράσος, - ενώ είχαν γίνει οι διαδικασίες και ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να θέσουν το θέμα στη Διαβούλευση - το έκαναν μετά, για δημιουργία θορύβου, όταν όλα αυτά τα έργα ήταν θωρακισμένα από πλευράς περιβαλλοντικών όρων. Λυπάμαι γιατί το άγχος κάποιων είναι να μη γίνει τίποτε και κάποιων το άγχος να είναι χρήσιμοι στον τόπο και στην κοινωνία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.