Το Κοινό των Ηπειρωτών για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ήπειρο
Ολοκληρώθηκε χθες η επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στην Ήπειρο, ο οποίος έβαλε το προσωπικό του αποτύπωμα στην πώληση του τρίτου σημαντικότερου λιμένα της χώρας -αυτό της Ηγουμενίτσας- στους Ιταλούς για πενήντα χρόνια. Παραδίδει έτσι μια εθνική υποδομή με γεωπολιτική σημασία για το Ιόνιο, τα Δυτικά Βαλκάνια και την Αδριατική, υπονομεύοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα της χώρας να παρεμβαίνει στην περιοχή, πέρα από την αυτονόητη απώλεια του δημοσίου ελέγχου.
Το ποσοστό 67% που πωλήθηκε στον όμιλο Grimaldi δεν αφορά μόνο το λιμάνι αλλά και τις μαρίνες Συβότων και Πλαταριάς, καθώς και το αλιευτικό καταφύγιο της Σαγιάδας. Συνολικά το ποσό που εισπράχτηκε αγγίζει τα 85 εκατομμύρια ευρώ περίπου.. Ακριβώς ίδιο ποσό, που υποχρεώθηκε να καταβάλλει, τελεσίδικα, λίγες μέρες πριν το ελληνικό δημόσιο στην κοινοπραξία «Θερμαική οδός», για το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης που συμβασιοποιήθηκε το 2005 και δεν έγινε ποτέ.
Μόνο για την Γ1 φάση κατασκευής των έργων στον ΟΛΗΓ το δημόσιο δαπάνησε 70.000.000 ευρώ και συνολικά οι επενδύσεις που έκανε ξεπερνούν το 200.000.000 ευρώ, το δε ενεργό αποθεματικό του φτάνει τα 12.000.000 ευρώ.
Παρότι ο Ν4597/2018 έδινε τη δυνατότητα « ΥΠΟ-παραχωρήσεων» μέρους των χώρων του λιμένα και μέρους των δραστηριοτήτων μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας αλλά απέκλειε την εξ ολοκλήρου παραχώρηση του λιμένα και την πώληση των μετοχών διατηρώντας το δημόσιο χαραχτήρα, αυτό ξεπουλήθηκε και παραδόθηκε στους Ιταλούς από τον κ. Μητσοτάκη με τη σύμφωνη γνώμη των βουλευτών της ΝΔ στην Ήπειρο, του περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη και της πλειοψηφίας του Περιφερειακού συμβουλίου.
Παρά τις θριαμβολογίες των κυβερνητικών παραγόντων, η ιδιωτικοποίηση του λιμένα θα προκαλέσει την ακύρωση των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων για την Μαρίνα της Ηγουμενίτσας, αφού ο όμιλος δεν υποχρεώνεται πλέον σε οποιαδήποτε παρόμοια επένδυση. Θυμίζουμε, βέβαια, πως επί κυβέρνησης Μητσοτάκη εγκαταλείφθηκε η δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου Θεσπρωτίας και έγινε «όνειρο θερινής νυκτός» η Σιδηροδρομική Εγνατία. Οι δε πανηγυρισμοί από τον κύριο Μητσοτάκη για την παραχώρηση στην τοπική αυτοδιοίκηση 6.000 στρεμμάτων παραθαλάσσιας ζώνης θα ήταν εύλογοι, αν συνδυάζονταν με αντισταθμιστικά που θα εξασφάλιζαν την αξιοποίηση και την βιωσιμότητα της διαχείρισής τους από του οικείους ΟΤΑ.
Όσο για την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στα Ιωάννινα και τις ανέξοδες επαναλήψεις των ίδιων υποσχέσεων για τη δημοπράτηση του άξονα Ιωαννίνων –Κακαβιάς χωρίς την παραμικρή αναφορά στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου, αλλά και η αφωνία του για το Πάρκο Υψηλής Έρευνας και Τεχνολογίας, μας κάνει να μη συμμεριζόμαστε καθόλου την άποψη του κ. Καχριμάνη πως ο κ. Μητσοτάκης αποτελεί «την τελευταία ελπίδα για την χώρα και την Ήπειρο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.