Περιφερειακό Συμβούλιο /Ιωάννινα:Απαντήσεις Καχριμάνη σε επερωτήσεις για τη γέφυρα Αρίστης και το ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας
Με τις απαντήσεις του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, σε δύο ακόμη επερωτήσεις που είχε καταθέσει η «Λαϊκή Συσπείρωση», για τη γέφυρα Αρίστης και το ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας, συνεχίστηκε η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Για τη γέφυρα Αρίστης ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι για τη στατικότητά της η Περιφέρεια είχε αναθέσει την εκπόνηση μελέτης σε εξειδικευμένη μελετητική εταιρεία και στη συνέχεια – βάσει των υποδείξεών της- προχώρησε σε ενίσχυσή της με καινούργια μεταλλικά στοιχεία.
Για το ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας ο Περιφερειάρχης, ανέφερε ότι η Περιφέρεια έδωσε άδεια Πρακτορείου – Εκδοτηρίου βάσει των διατάξεων που ισχύουν με νόμο του 2001 και Υπουργική Απόφαση του 2003.
Αναλυτικά:
Για τη γέφυρα Αρίστης, μεταξύ άλλων, ο Περιφερειάρχης ανέφερε:
Δεν πρέπει να υπάρχει προηγούμενο με τόσες αντιδράσεις για τη διέλευση μιας γέφυρας, όσες αυτές που υπάρχουν για τη γέφυρα Αρίστης.
Το γιατί προκύπτει από την επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης»: Πρόκειται για ιδεολογική αντιμετώπιση ενός πολίτη που κατασκεύασε σπίτι στο Πάπιγκο. Είναι εφοπλιστής, άρα είναι εχθρός μας.
Και για να είμαστε και στο πνεύμα της εποχής βάζουμε στο «μίξερ» της Αντιπολίτευσης λίγο από όλα: Και πλημμύρες της Θεσσαλίας και βελτίωση της εθνικής οδού στο Επισκοπικό και αντικυβερνητική πολιτική και επιχειρηματικά συμφέροντα!
Η γέφυρα Αρίστης κατασκευάστηκε πολλά χρόνια πριν, θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται και για αρκετά ακόμη χρόνια, έως ότου η Περιφέρεια κατασκευάσει νέα σύγχρονη που να μπορεί να ανταποκριθεί στο κυκλοφοριακό φορτίο που υπάρχει στην περιοχή εξαιτίας της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης.
Για να τελειώνει η παραπληροφόρηση να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα: Από τη γέφυρα της Αρίστης όλα τα προηγούμενα χρόνια διέρχονταν πλήθος βαρέων οχημάτων και μηχανημάτων καθώς ποτέ δεν σταμάτησε η οικοδομική δραστηριότητα, ενώ συχνά διέρχονταν και τουριστικά λεωφορεία, των οποίων το βάρος ξεπερνούσε κατά πολύ τους 15 τόνους.
Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, μετά και από την εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων στην περιοχή με μεγάλα ύψη βροχής και ολικούς παγετούς, έκριναν και σωστά ότι πρέπει να ελεγχθεί η στατικότητα της γέφυρας και να ενισχυθεί η επάρκειά της. Μελέτη ανατέθηκε στην εξειδικευμένη μελετητική εταιρεία StaticNet Mελετητική η οποία παρέδωσε την έκθεσή της τον Φεβρουάριο του 2021 στην οποία κάνει και υποδείξεις για ποια σημεία πρέπει να ενισχυθούν.
Στις 26 Φεβρουαρίου 2021 η Ο. Ε. ενέκρινε τη σχετική δαπάνη και δύο μήνες αργότερα έγινε η ενίσχυση της γέφυρας με καινούργια μεταλλικά στοιχεία, όπως τα είχε προτείνει η μελέτη.
Ταυτόχρονα τέθηκε σε εφαρμογή και το δεύτερο σκέλος της μελέτης για το επιτρεπόμενο βάρος που μπορούν να έχουν τα οχήματα, σε συνδυασμό με την ταχύτητα κίνησης. Απλά, εκείνο που δεν άλλαξε έγκαιρα ήταν η σήμανση που έγινε το καλοκαίρι, με την τοποθέτηση προσωρινών πινακίδων μέχρι τοποθέτησης των νέων.
Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας ελέγχουν κατά τακτά διαστήματα τις γέφυρες και παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται, χωρίς βέβαια να μπορεί να προβλεφθούν οι επιπτώσεις από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Ως προς το Μητρώο, μόλις πρόσφατα εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση με την οποία εγκρίθηκε ο Κανονισμός Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών και συγκροτείται Διοικητική Αρχή Γεφυρών.
Για το ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας, μεταξύ άλλων, ο Περιφερειάρχης ανέφερε:
Τα λεωφορεία που εκτελούν δημόσιες συγκοινωνίες, είτε ανήκουν στα Αστικά, είτε στα Υπεραστικά ΚΤΕΛ κατά κύριο λόγο εξυπηρετούν λαϊκές ανάγκες. Έτσι για να ξέρουμε τι λέμε.
Τα ΚΤΕΛ είναι πολυμετοχικοί οργανισμοί και οι μέτοχοί τους είναι επιχειρηματίες μεν με την ευρεία έννοια, απέχουν όμως πολύ από αυτό φαντάζονται ορισμένοι, περί βαθύπλουτων κροίσων κλπ.
Άρα ας αφήσουμε στην άκρη τέτοιου είδους κορώνες και ας δούμε την ουσία:
Εμείς δώσαμε άδεια Πρακτορείου- Εκδοτηρίου για τη συγκεκριμένη θέση στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας, βάσει των διατάξεων του Ν. 2963/2001 και Υπουργικής Απόφασης του 2003.
Υπήρξε διαφορετική άποψη από τις υπηρεσίες της Π.Ε. Θεσπρωτίας, αλλά η προϊστάμενη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας είχε διαφορετική προσέγγιση και εισήγηση, την οποία και αποδεχθήκαμε.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, τα πρακτορεία- εκδοτήρια πρέπει ανάλογα με την επιβατική κίνηση να διαθέτουν άνετους, καθαρούς και επαρκείς χώρους υποδοχής και υγιεινής των επιβατών. Επίσης μπορούν να συμπίπτουν με το σημείο που έχει καθοριστεί ως αφετηρία, τέρμα ή στάση λεωφορείων επιβατικής γραμμής για την επιβίβασή ή αποβίβαση επιβατών και να συστεγάζονται με καταστήματα που προσφέρουν καφέ, φαγητό κλπ για την άνετη και ευχάριστη αναμονή και εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Εκείνο που μπορώ να πω, είναι η κατάσταση σήμερα είναι καλύτερα από ο, τι στο πρόσφατο παρελθόν.
Κατανοούμε τις διαμαρτυρίες ορισμένων κατοίκων της περιοχής, είναι σεβαστό το δικαίωμα άσκησης προσφυγής κατά της απόφασης και αναμένουμε και εμείς την τελική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.