ΟΜΙΛΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ /ΔΕΘ

Δύο επερωτήσεις κατέθεσε σήμερα η "Λαϊκή Συσπείρωση Περιφέρειας Ηπείρου"

 


Δύο επερωτήσεις κατέθεσε σήμερα η "Λαϊκή Συσπείρωση Περιφέρειας Ηπείρου" προς την πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Μπραϊμή

Η πρώτη επερώτηση αφορά στην ρύπανση του ρέματος "Καρυδά" στην ΒΙ.ΠΕ Πρέβεζας που απασχολεί -δικαίως- την τοπική κοινωνία εδώ και αρκετές μέρες

Η δεύτερη επερώτηση αφορά στην ανάγκη για δημιουργία μιας νέας ασφαλούς Εθνικής Οδού σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ηγουμενίτσα.

Τέλος η Λαϊκή Συσπείρωση επαναφέρει το θέμα της ΑΕΝ Πρέβεζας, καθώς μετά την συζήτηση που προκλήθηκε στις 4-4-2022 στο Π.Σ. από την ΛΑ.ΣΥ. για τα προβλήματα της ΑΕΝ, υπήρξε πλήρης ακινησία.Με σημερινή επιστολή καταθέτει αίτημα και εισήγηση για συζήτηση στο προσεχές περιφερειακό συμβούλιο του παραπάνω θέματος.



ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: «Για την ρύπανση στη ΒΙΠΕ Πρέβεζας, τις τεράστιες οι ευθύνες της ΕΤΒΑ

ΒΙΠΕ Α.Ε. Συνυπεύθυνη η Περιφέρεια Ηπείρου»


Τεράστιες είναι οι ευθύνες της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε., της εταιρείας που διαχειρίζεται το

επενδυτικό πάρκο στη ΒΙΠΕ Πρέβεζα για την κατάσταση ρύπανσης στο ρέμα Καρυδά, γεγονός το

οποίο αναδείχτηκε το τελευταίο διάστημα από τον τοπικό ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο της

Πρέβεζας.

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε παρόμοια φαινόμενα. Και τα προηγούμενα

χρόνια είχαμε ανάλογες καταγγελίες για την ίδια περιοχή , αλλά και για το ρέμα που περνά δίπλα

από τον οικισμό των Ρομά. Σημειώνουμε ότι όλα τα επιμέρους ρέματα της ΒΙΠΕ καταλήγουν στο

ρέμα του Καρυδά, το οποίο διασχίζει όλο τον κάμπο της Πρέβεζας και ένα σκέλος του καταλήγει στη

Βρυσούλα και το άλλο σκέλος του στον Άγιο Γεώργιο.

Όποιος σήμερα επισκεφθεί την ΒΙΠΕ θα διαπιστώσει με τα ίδια του τα μάτια την τεράστια

εγκατάλειψη . Θ΄ αντικρύσει έναν μεγάλο σκουπιδότοπο, χωρίς φύλαξη, χωρίς τον απαραίτητο

φωτισμό και τα ρέματα της περιοχής σε πολλά σημεία να είναι μπαζωμένα, αποτελώντας εστίες

δυσοσμίας και μόλυνσης. Δεν μπορούμε καν να μιλήσουμε για ύπαρξη στοιχειώδους δικτύου

διάθεσης και επεξεργασίας αποβλήτων.

Από όταν η ΒΙΠΕ ιδιωτικοποιήθηκε, με πώληση από την ΕΤΒΑ στην Τράπεζα Πειραιώς, δεν

λύθηκε κανένα από τα ζωτικά προβλήματα που απασχολούν τους εγκατεστημένους επιχειρηματίες ,

ούτε καν η στοιχειώδης φύλαξη.

Ούτε οι περιβαλλοντικοί όροι της εγκεκριμένης ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών

όρων) υλοποιήθηκαν, ούτε ελέγχθηκε η εφαρμογή των μέτρων τα οποία συμφωνήθηκαν πριν ένα

χρόνο σε σύσκεψη που οργανώθηκε στης 4/7/2022 με την παρουσία και της Διοίκησης της ΕΤΒΑ

ΒΙΠΕ Α.Ε. στη Πρέβεζα.

Βαρύτατες είναι και οι ευθύνες της Περιφερειακής Αρχής Ηπείρου. Αν και είχε καταγγελίες τα

προηγούμενα χρόνια, βάση των οποίων το αρμόδιο Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της

Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας ερεύνησε διάφορα σημεία για τις πηγές ρύπανσης και εξέδωσε

πορίσματα , δεν είχαμε από την Περιφερειακή αρχή κανένα γνωστό μέτρο επιβολής συμμόρφωσης

προς την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε.

Ως Περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης ζητάμε από την Περιφερειακή

αρχή να ενημερώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο:

1. Για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η Περιφερειακή Αρχή, ώστε να συμμορφωθεί η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

Α.Ε. προς τις υποδείξεις των πορισμάτων της.

2. Για τα πορίσματα των προηγούμενων χρόνων και φυσικά για το τελευταίο που έχει συντάξει το

Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Πρέβεζας, καταθέτοντάς τα στο Π.Σ.


3. Εάν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ υλοποιούσε όλα αυτά τα χρόνια τους περιβαλλοντικούς όρους της

ΑΕΠΟ που ήταν σε ισχύ. Αιτούμαστε επίσης, την κατάθεση στο σώμα, της Υπουργικής Απόφασης

Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων, παλαιότερη και νέα αναθεωρημένη (2018), σύμφωνα με την νέα

νομοθεσία.

4. Για το νέο Επενδυτικό έργο που ισχυρίζεται ότι έχει επεξεργαστεί η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε. για

την ΒΙΠΕ Πρέβεζας, όπως γνωστοποίησε σε δημοσιευμένη επιστολή της προς τον

αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας και στο οποίο ισχυρίζεται ότι περιλαμβάνονται έργα επεξεργασίας και

διάθεσης αποβλήτων καθώς και κατασκευή κοινοχρήστων και κοινωφελών υποδομών και

εγκαταστάσεων.

5. Για το εάν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην υπάρξουν πλημμυρικά

φαινόμενα από το έργο της νέας εισόδου της πόλης της Πρέβεζας, έργο που παρακάμπτει την

Νικόπολη και διασχίζει το Βόρειο τμήμα της ΒΙΠΕ .



ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ Ε.Ο. ΠΡΕΒΕΖΑΣ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΝΕΟΥ


ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΌΜΟΥ


Ως δρόμο λαιμητόμος χαρακτηρίστηκε η Ε.Ο. Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας στην τελευταία συνεδρίαση

του Δημοτικού Συμβουλίου Πρέβεζας, κατά την συζήτηση του θέματος που τέθηκε από την Λαϊκή Συσπείρωση

Δήμου Πρέβεζας .

Από όλες τις δημοτικές παρατάξεις τέθηκαν τα ζητήματα ότι 1 ον η Ε.Ο. δεν πληροί κανένα

χαρακτηριστικό για να μπορεί να χαρακτηριστεί σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος καθώς

κατασκευάστηκε με χάραξη που υπηρετούσε ανάγκες άλλων εποχών, έχει ελλιπή συντήρηση και οι κόμβοι

που σπέρνει η περιφέρεια κατά μήκος του δρόμου δεν προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό όσον αφορά την

συνολική ασφάλεια παρά την δαπάνη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και 2 ον ότι αυξήθηκε σημαντικά ο

κυκλοφοριακός φόρτος των οχημάτων, μετά και την αποπεράτωση του οδικού άξονα Αμβρακία -Άκτιο.

Πλέον εκτός από το νομό Πρέβεζας, η Ε.Ο. Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας εξυπηρετεί και το νομό

Θεσπρωτίας, ιδιαίτερα το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας αλλά και το νομό Κέρκυρας, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο

μέρος του αυξημένου φόρτου κυκλοφορίας να αφορά βαριά φορτηγά αυτοκίνητα.

Αυτή η αύξηση αναμένεται να κορυφωθεί την καλοκαιρινή περίοδο , λόγω της τουριστικής κίνησης

στην παραλιακή ζώνη με αποτέλεσμα οξυνθούν τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο τέθηκε το σοβαρότατο πρόβλημα ότι ο Ε.Ο. διασχίζει κατοικημένες περιοχές,

χωρίς να υπάρχουν παράπλευροι δρόμοι, ιδιαίτερα στη περιοχή του Καναλίου- Καστροσυκιάς με πάρα

πολλά τροχαία ατυχήματα, με αρκετά από αυτά θανατηφόρα, καθώς στην ίδια Ε.Ο. της μίας και μοναδικής

λωρίδας που κυκλοφορούν Ι.Χ. , κινούνται και φορτηγά, αλλά και αγροτικά οχήματα.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση Ηπείρου επανειλημμένα έχουμε θέσει το θέμα της επιτακτικής ανάγκης

κατασκευής ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος να ανταποκρίνεται στο σημερινό φόρτο

κίνησης. Η αποκλειστική ενασχόληση της περιφερειακής αρχής με την κατασκευή κόμβων, που αφήνει έξω

από την κάλυψη οδικής ασφάλειας τις δεκάδες παγίδες θανάτου σε όλο το μήκος της Ε.Ο. αποτελεί μέρος του

προβλήματος και όχι μέρος της λύσης.

Βέβαια η Περιφερειακή αρχή και ο επικεφαλής της ο Περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης με διάφορες

δικαιολογίες ποτέ δεν δεσμεύονταν, μιλούσε αόριστα, προεκλογικά έστησε και φιέστα με θέμα τους οδικούς

άξονες στην Πρέβεζα και «αδειάστηκε» από τον υφυπουργό υποδομών κ. Ταχιάο ο οποίος μας ενημέρωσε

όλους «στεγνά», ότι τα «λεφτόδεντρα για τους οδικούς άξονες της Πρέβεζας ξεράθηκαν».

Πρόσφατα ο κ. Περιφερειάρχης μας ενημέρωσε ότι τελικά ο δρόμος θα κατασκευαστεί από το

υπουργείο πιθανά με το μοντέλο παραχώρηση και επιβολή διοδίων για το λαό. Διόδια που θα προσθέσουν,

πλάι στην ήδη δρομολογημένη αύξηση των διοδίων μετά την παραχώρηση της Εγνατίας οδού, ένα ακόμη


λιθαράκι βάρους στην τεράστια επιβάρυνση πληρωμών για κάθε δημόσιο αγαθό, όπως η ελεύθερη οδική

μετακίνηση με ασφάλεια.

Επειδή «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι» προ πολλού, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της ΛΑΣΥ

ζητάμε από την Περιφερειακή αρχή να μας ενημερώσει:

1. Σε ποιες ενέργειες ουσιαστικές και όχι προπαγανδιστικού χαρακτήρα έχει προβεί ή προτίθεται να

προβεί προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή ενός ασφαλούς δρόμου στο ύψος των σύγχρονων αναγκών.

2. Στο βαθμό που οι δημόσιες ανακοινώσεις του υφυπουργού υποδομών κ. Νίκου Ταχιάου ότι το

υπουργείο θα αναλάβει δράση για τον δρόμο αυτό, έχουν έστω κάποιο ψήγμα αληθείας, ζητάμε να

ενημερωθεί το περιφερειακό συμβούλιο, σε ποιο σημείο εξέλιξης βρίσκονται οι μελέτες για το έργο αυτό και

αν αυτές λαμβάνουν υπόψη τα νέα δεδομένα.

2.Εάν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα και εάν μελετάται το ενδεχόμενο για την χρηματοδότηση του

και εάν ναι, από ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.


Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Πρέντζας Γεώργιος

Κωτσαντής Κωνσταντίνος

Αλιφτήρας Γεώργιος

Ζέκα-Πάσχου Κωνσταντίνα



Προς την Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου


Εισήγηση θέματος συζήτησης στην συνεδρίαση του Π.Σ. Ηπείρου στις 4 Απρίλη: «Άλυτα τα

προβλήματα της ΑΕΝ Πρέβεζας που συζητήθηκαν στο Π.Σ. Ηπείρου 2 χρόνια πριν»


Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια από την συνεδρίαση της 4-4-2022 του Π.Σ. Ηπείρου, όπου με

πρωτοβουλία της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, κατατέθηκε προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Ηπείρου (όπως και στο δημοτικό συμβούλιο της Πρέβεζας), εισήγηση -υπόμνημα που αναφέρονταν τα

σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές στην ΑΕΝ Πρέβεζας και πραγματοποιήθηκε

συζήτηση.

Ένα χρόνο μετά, την άνοιξη του 2023, κατατέθηκε ξανά από τον πρόεδρο του Συλλόγου των

σπουδαστών, τόσο προς τον Δήμο, όσο και προς την Περιφέρεια, έγγραφο που αναφέρει ξανά τα

άλυτα προβλήματα των σπουδαστών στην ΑΕΝ.

Εντούτοις καμία κίνηση μέχρι σήμερα δεν έγινε για όλα αυτά τα προβλήματα που έχουν οι

σπουδαστές, τόσο από την Δημοτική όσο και από την Περιφερειακή αρχή, όσο και από το αρμόδιο

υπουργείο ΥΕΝ στο οποίο υπάγονται οι ΑΕΝ.

Αντίθετα τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, με την κυβέρνηση να ετοιμάζει νομοσχέδιο

προς ψήφιση, με το οποία υποβαθμίζει το επίπεδο σπουδών τους.

Με την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής περιόδου, οι σπουδαστές αναγκάστηκαν, για πρώτη

φορά να κάνουν πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους της Πρέβεζας, αλλά ούτε αυτό έπεισε την

δημοτική και περιφερειακή αρχή, για την ανάγκη ανάληψης δράσης για την επίλυση των προβλήματων.

Τα προβλήματα της υλικοτεχνικής υποδομής όλο και μεγαλώνουν, κάνοντας τις συνθήκες

διαβίωσης των σπουδαστών που μένουν στην σχολή όλο και πιο άσχημες. Το θέμα της έλλειψης

σίτισης όχι μόνο παραμένει, αλλά δεν καταβάλλεται ούτε καν το πενιχρό μηνιαίο επίδομα των 300 ευρώ

για σίτιση, που δικαιούνται.

Λόγω και της διαρκούς ανατίμησης των τροφίμων η δυνατότητα για πρόσβαση στα άκρως

απαραίτητα που χρειάζονται οι σπουδαστές για την διατροφή τους, όλο και περιορίζεται. Πολλοί

σπουδαστές που μένουν στις εστίες της σχολής, αναγκάζονται να μαγειρεύουν στον ίδιο χώρο που

κοιμούνται. Η κατάσταση των εστιών θυμίζει εποχές τις δεκαετίας του ΄50.

Το κόστος των μετακινήσεων, παραμένει αυξημένο, μιας και για τις περισσότερες διαδρομές, αντί

να ισχύει το 50% της έκπτωσης τους δίδεται μόνο 25% έκπτωση.

Είναι φανερό ότι τόσο ή κυβέρνηση, όσο και οι τοπικοί φορείς, Δήμος και Περιφέρεια, που

έχουν ταχθεί να εφαρμόζουν την κυβερνητική πολιτική, δεν συγκινούνται για τα προβλήματα

που αντιμετωπίζουν οι νέοι σπουδαστές από τα λαϊκά στρώματα.

Για αυτό και δεν βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια κάποια πρωτοβουλία για την επίλυσή τους. Αυτό

φαίνεται και από την απόφαση της κυβέρνησης, με την οποία αντί να δίνει κάποιο οικονομικό αντίτιμο


στους σπουδαστές που κάνουν την πρακτική τους, αντιθέτως επιδοτεί τους εφοπλιστές με επίδομα 860

ευρώ τον μήνα για την εκπαίδευση των σπουδαστών, τους οποίους οι ίδιοι θα χρησιμοποιήσουν στην

συνέχεια σαν αξιωματικούς στις ιδιωτικές τους επιχειρήσεις (πλοία).

Τις περισσότερες φορές μάλιστα, οι σπουδαστές αμείβονται με λιγότερα χρήματα από το

επίδομα που λαμβάνουν οι εταιρείες, εκτελώντας εργασίες στο πλοίο, όπως αυτό του Ναύτη,

Ναυτόπαις, κτλ, ξεφεύγοντας από τον εκπαιδευτικό και μόνο χαρακτήρα της πρακτικής τους.

Οι τελευταίες εξελίξεις με τον κυβερνητικό σχεδιασμό για υποβάθμιση των σχολών στην

κατηγορία 5 (ΙΕΚ), έρχονται σαν ταφόπλακα να θέσουν εκτός δυνατότητας κάθε προσπάθεια των

σπουδαστών να διευρύνουν τους ορίζοντες απασχόλησης, και μετεκπαίδευσης, έχοντας σαν

μονόδρομο την κατεύθυνση τους τα εμπορικά πλοία, ώστε με την υπερπροσφορά εργασίας, να

μπορούν οι εφοπλιστές να διαμορφώνουν τις εργασιακές σχέσεις προς όφελος τους, συμπιέζοντας

προς τα κάτω τις αμοιβές.

Κύριοι και κυρίες, σύμβουλοι του Περιφερειακού Συμβουλίου, καταθέτουμε ξανά την

προηγούμενη Εισήγησή μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο και σας καλούμε να πάρουμε πρωτοβουλίες

και να απαιτήσουμε από το Υπουργείο και την κυβέρνηση:

1. Τον αντισεισμικό έλεγχο του συνόλου των κτιρίων της σχολής. Αναλόγως της

απάντησης να διεκδικήσουμε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και οπωσδήποτε μέχρι να

κατασκευαστούν, εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος σκελετού, θερμομόνωση και αντικατάσταση

των ηλεκτρολογικών και υπόλοιπων τεχνικών εγκαταστάσεων.

2. Να δημιουργηθεί φοιτητική εστία σε αντικατάσταση των απαρχαιωμένων

κοιτώνων

3. Να λειτουργήσουν με ευθύνης της σχολής τα μαγειρεία για να σιτίζονται όλοι οι

σπουδαστές δωρεάν και με επάρκεια,

4. Να στελεχωθεί η σχολή με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό, με εκσυγχρονισμένα

συγγράμματα (δωρεάν και άμεσα) και με σύγχρονα εργαστήρια. Να λειτουργήσει υποδομή με

υπολογιστές και σύγχρονη Βιβλιοθήκη για εκπόνηση εργασιών, με πρόσβαση στο ίντερνετ.

5. Να παρθούν μέτρα για δημιουργία νέας σχολής Ηλεκτρολόγων και σωστικών

Πυροσβεστικών μέσων.

6. Αποκλειστικά ενιαία δημόσια και δωρεάν ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση

ενταγμένη στο υπουργείο Παιδείας. Το δίπλωμα να είναι το μόνο διαβατήριο για δουλειά. Να

σταματήσουν οι προσπάθειες για υποβάθμιση των σχολών στην κατηγορία 5(ΙΕΚ)

7. Αποστρατικοποίηση των ΑΕΝ και κατάργηση του αναχρονιστικού εσωτερικού

κανονισμού της σχολής.

8. Κατάργηση του Π.Δ. 141/2014 και των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής

εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης.


Οι περιφερειακοί σύμβουλοι

Κωτσαντής Κωνσταντίνος

Πρέτζας Γεώργιος

Αλιφτήρας Γεώργιος

Ζέκα Πασχου Κωνσταντίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]