Ιωάννινα/Παράσταση διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σχολικών μονάδων


 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23/8/2024, παράσταση διαμαρτυρίας στο Γραφείο της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου, σχετικά με τις μεθοδευόμενες από το Υπουργείο Παιδείας συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων  σχολικών μονάδων. Στην παράσταση συμμετείχαν οι Πρόεδροι των Πρωτοβάθμιων Σωματείων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου και της Ομοσπονδίας Γονέων Ηπείρου.

Τόσο από τη μεριά των Εκπαιδευτικών όσο και από τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων, καταγγέλθηκε η πρωτοφανής για τα εκπαιδευτικά χρονικά επιχείρηση περικοπής και συγχώνευσης  τμημάτων, με μοναδικό σκοπό την εξοικονόμηση πόρων σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης επιβεβαίωσε ότι με βάση τις  εγκυκλίους του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας 76216/Δ2/8-7-24 και  80483/Δ1/15-7-2024, καθώς και προφορικές οδηγίες (κάποιες από τις οποίες παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία) , κλήθηκαν  οι διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν τμήματα των 25 μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μέχρι 28 στη Δευτεροβάθμια,  ανακαλώντας κατατμήσεις τμημάτων στα οποία φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δημιουργώντας λιγότερα και πολυπληθή τμήματα σε  πάρα πολλά σχολεία. Επιπλέον, εκεί που δεν τους «έβγαιναν» οι αριθμοί, προέβησαν σε καταναγκαστικές μετεγγραφές μαθητών (μικρών κυρίως τάξεων) από τα σχολεία της γειτονιάς ή του χωριού σε άλλα σχολεία με απόσταση έως 1200 μέτρα.

Από τη μεριά της Ομοσπονδίας Γονέων Ηπείρου τονίστηκε ότι αυτές οι ενέργειες αποτελούν για τους γονείς αιτία πολέμου, επειδή:

Είναι αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμα κάθε παιδιού να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του για παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.

Οι αναγκαστικές μετακινήσεις των μαθητών, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η δημιουργία νέων πολυπληθών, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα  μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών – παιδιών μας. Είναι σε όλους κατανοητό ότι μόνο στα ολιγομελή τμήματα ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντοπίσει δυσκολίες και μαθησιακές ελλείψεις, πολύ περισσότερο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιώντας τη διδασκαλία, εξατομικεύοντάς την, στηρίζοντας επιπλέον μαθησιακά τους υστερούντες μαθητές.

Πολλές οικογένειες θα αντιμετωπίσουν σοβαρότατα προβλήματα στον οικογενειακό τους προγραμματισμό και στην εργασία τους, ενώ οικογένειες της υπαίθρου θα χρειαστεί ακόμα και να μεταναστεύσουν για να μπορέσουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. 

Τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά  και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, όπου και εκεί επιχειρείται η συγκρότηση τμημάτων με τα μέγιστα όρια μαθητών. Καταλαβαίνει κανείς τι μάθημα μπορεί να γίνει στις τάξεις των 27-28 μαθητών, που εκτός των άλλων, προετοιμάζονται και για τις καθοριστικές για το μέλλον τους, Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Μεγάλα θύματα όλης αυτής της διαδικασίας θα είναι οι μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, όπου μέσα στο πλήθος των 25 και 28 μαθητών θα μένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη, με ολέθριες συνέπειες για την μόρφωση και τη ζωή τους.

Αγαπητοί γονείς

Όλα τα παραπάνω δεν γίνονται από αστοχίες ή άγνοια. Οι περικοπές και οι καταργήσεις τμημάτων, σημαίνουν λιγότερα χρήματα  για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Σημαίνουν «πλεόνασμα» κονδυλίων που θα αθροιστούν στα «ματωμένα» «Πρωτογενή Πλεονάσματα»  του Ταμείου Ανάκαμψης. Σημαίνουν  τέλος, καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας και μορφωτικά ελλείμματα που θα πρέπει από το υστέρημά μας, εμείς και πάλι , να καλύψουμε, εφόσον βέβαια έχουμε τη δυνατότητα.

Ας πάψουν λοιπόν ο Υπουργός Παιδείας και ο Γενικός Γραμματέας του, που έχει αναλάβει να εφαρμόσει «με τον βούρδουλα» τις απαράδεκτες – αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις, να επαίρονται ότι επιχειρούν την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Ας πάψουν τις προσπάθειες δημιουργίας κοινωνικού αυτοματισμού μεταξύ γονέων – εκπαιδευτικών προβάλλοντας ως το βασικό πρόβλημα της Εκπαίδευσης την δήθεν «Αξιολόγηση». Για τις παθογένειες της εκπαίδευσης, τα μαθησιακά ελλείμματα  και τα προβλήματα των σχολείων, φέρουν οι ίδιοι την ολοκληρωτική ευθύνη, καθώς με την πολιτική τους και τις μεθοδεύσεις τους, αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας ως κόστος και βαρίδι στους προϋπολογισμούς τους.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Να παρθούν πίσω όλες οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων στην Ήπειρο. 

Ανώτατος αριθμός  μαθητών ανά τμήμα, 15 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 20 στη Δευτεροβάθμια.  Ο χωρισμός των τμημάτων να γίνεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι τον αριθμό των μαθητών.

Πλήρη υποστήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και δυσκολίες, με στελέχωση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε ΟΛΑ τα σχολεία, πλήρη κάλυψη όλων των παιδιών που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη με εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων.

Καλούμε τις Ενώσεις, τους Συλλόγους Γονέων και κάθε γονέα ξεχωριστά σε ξεσηκωμό!

Να μην δεχτούν και να μη επιτρέψουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων καθώς και αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών μακριά από το σχολείο της γειτονιάς τους. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]