ΙΩΑΝΝΙΝΑ:ΛΗΣΤΕΙΑ ΜΕ ΑΠΕΙΛΗ ΟΠΛΟΥ

(Α.Σ.Υ.) ΠΓΝΙ :"Προσοχή στις οδηγίες του Διοικητή του ΠΓΝΙ για την διαδικασία αναγγελίας εργατ. ατυχήματος ! 1ο λειψό βήμα. Πάμε για τα επόμενα!"



 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ  (Α.Σ.Υ.) ΠΓΝΙ            15-10-2024

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΠΙΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΣΥ, Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΕΡΓΑΤ. ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΓΝΙ .  ΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ !!!!


Λίγες ημέρες μετά την δημοσιοποίηση από την ΑΣΥ της μηνυτήριας αναφοράς στον  Διοικητή από την επιθεώρηση εργασίας,  για την μη αναγγελία εργατικού ατυχήματος, η  διοίκηση του ΠΓΝΙ απέστειλε στις 9-10 στους διευθυντές, υποδιευθυντές και προϊσταμένους των τμημάτων  του ΠΓΝΙ  έγγραφο οδηγιών για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται ώστε να αναγγέλλονται εντός 24 ωρών τα εργατικά ατυχήματα.


Η προσπάθεια εισαγωγής μιας διαδικασίας γνωστής και δεσμευτικής για όλους, είναι βήμα μπροστά σε σύγκριση με το χάος που επικρατούσε για το ΤΙ κάνει ο κάθε κρίκος της ιεραρχίας και οι εμπλεκόμενοι, ώστε να επιτευχθεί η αναγγελία ενός εργατικού ατυχήματος. Με ευθύνη των διοικήσεων, επικρατούσε χάος στο 1ο και απλούστερο βήμα της διαδικασίας εκείνης, που έχει ως τελικό και ουσιαστικό στόχο την λήψη μέτρων πρόληψης και αποφυγής επανάληψης των εργ. ατυχημάτων που αναγγέλλονται, μετά την διερεύνησή και τον χαρακτηρισμό τους είτε από το ΣΕΠΕ (εντός αρμοδιότητας) είτε από άλλο φορέα ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ & ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ.(εκτός αρμοδιότητας ΣΕΠΕ).


  Το έγγραφο με υπογραφή Διοικητή με θέμα : «Αναφορικά με τη διερεύνηση και τον χαρακτηρισμό εργατικών ατυχημάτων» ξεκινά με λάθος τρόπο από τον τίτλο του. Κι αυτό, διότι η διερεύνηση και ο χαρακτηρισμός των ατυχημάτων αποτελεί ξεχωριστό και επόμενο στάδιο, μετά την αναγγελία του εργατικού ατυχήματος στην επιθεώρηση εργασίας. Στο πλαίσιο αυτής της σύγχυσης για τις έννοιες «αναγγελία» και «διερεύνηση και χαρακτηρισμός», ο διοικητής του ΠΓΝΙ ζητά,  «στην περίπτωση που ο αναφέρων οποιουδήποτε συμβάντος  και ο Προϊστάμενος του Τμήματος (ή υπεύθυνος βάρδιας το απόγευμα-νύχτα ΣΚ & αργίες) που λαμβάνει χώρα το συμβάν, εκτιμούν ότι απαιτείται διερεύνηση προκειμένου το συμβάν να χαρακτηριστεί ως εργατικό ή όχι σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην αριθμ. 441915/’07-09-2023 εγκύκλιο της Επιθεώρησης Εργασίας (η οποία επισυνάπτεται) υποχρεούνται να υποβάλλουν αμελλητί στο αρμόδιο Τμήμα Προσωπικού (εκτός του εντύπου συμβάντων του ΟΔΙΠΥ)  και το επισυναπτόμενο έντυπο δήλωσης εργατικού ατυχήματος».


Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός, ότι ζητείται από αναφερόμενους και προϊστάμενους, να αναγνωρίζουν τα εργατικά ατυχήματα,  με βάση μια εγκύκλιο η οποία ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ, αλλά ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΑΦΟΤΟΥ ΑΝΑΓΓΕΛΘΕΙ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ, ΓΙΑ ΝΑ  ΧΑΡΤΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ  ως προς την σοβαρότητά του (θανατηφόρο-σοβαρό ή ελαφρό) & ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ- ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΕΚΘΕΣΗ από εκείνον τον φορέα ΕΝΤΟΣ του οποίου υπάρχει ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ. Αποκλειστικός στόχος  1ου & 2ου ΣΤΑΔΙΟΥ είναι ΤΕΛΙΚΑ η λήψη μέτρων από τον εργοδότη Αυτή η ανάγκη λήψης μέτρων, που είναι και η ουσία όλων των προηγούμενων διαδικασιών, συσκοτίζεται και δεν συζητιέται, εκτός βέβαια από την ΑΣΥ.


Τα «ΕΚΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ της επιθεώρησης εργασίας εργατικά ατυχήματα» αποτελούνε ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ, τα οποία ΑΦΟΥ ΑΝΑΓΓΕΛΘΟΥΝΕ ΕΝΤΟΣ 24ωρών, ο επιθεωρητής που αναλαμβάνει το εργατικό ατύχημα ΕΙΤΕ ΤΟ ΔΙΕΡΕΥΝΑ & ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ για να ΣΥΝΤΑΞΕΙ ΕΚΘΕΣΗ, ΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΕΙ και το παραπέμπει σε άλλο φορέα, όπως π.χ. η τροχαία για εργατικά ατυχήματα που δεν σχετίζονται με την εργασία π.χ. μισή ώρα μετά την λήξη του ωραρίου κάποιος σταματά σε μια καντίνα, πίνει 3 μπύρες και τρακάρει.


 Είναι τόσο ξεκάθαρος ο σκοπός έκδοσης της εγκυκλίου, που από την εισαγωγή της αναφέρει ότι:  «περιλαμβάνει τις κατευθυντήριες οδηγίες για τον χαρακτηρισμό και την διερεύνηση ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ που ΚΟΙΝΟΠΟΥΝΤΑΙ (δηλ. αναγγέλονται από τον εργοδότη) στην Υπηρεσία». !!!!


Στην καλύτερη περίπτωση το μαζικό αυτό μπέρδεμα που προκαλούνε οι οδηγίες του Διοικητή, οφείλονται σε πλημμελή γνώση και διερεύνηση του ζητήματος ή/και  επιπόλαιες νομικές συμβουλές. Καλούμε κάθε συνάδελφο, να συμπληρώνει και τα 2 έντυπα που επέλεξε ο Διοικητής και έως ότου υπάρξουν οι κατάλληλες διορθώσεις, με αποκλειστικό μπούσουλα  ΟΜΩΣ τον νόμο 3850/10 και τον απλούστατο ορισμό που αυτός ορίζει για το ΤΙ ΕΙΝΑΙ εργατικό ατύχημα.


 Να αξιοποιήσουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, τον νόμο 3850/10 για την Υγιεινή & Ασφάλεια Εργασίας, ο οποίος ορίζει τις υποχρεώσεις του εργοδότη αλλά και τις διευρυμένες αρμοδιότητες της Επιτροπής Υγιεινής Ασφάλειας των Εργαζομένων. Η επιτροπή που στο ΠΓΝΙ έχει συσταθεί εδώ και 6 μήνες αντιμετωπίζει την αδιαφορία του Διοικητή,  με παράβαση των εκ του νόμου υποχρεώσεων του. Ενδεικτικά : ν. 3850/2010 άρθρο 43, παρ 7 «Η γραπτή εκτίμηση του κινδύνου τίθεται με ευθύνη του εργοδότη στη διάθεση εκπροσώπων των εργαζομένων σε θέματα ασφάλειας και υγείας και αποτελεί θέμα που συζητείται στις κοινές συνεδριάσεις τους με τον εργοδότη, σύμφωνα με το άρθρο 5.», και αρ. 5 παρ. 2.  «Η Ε.Υ.Α.Ε. ή ο εκπρόσωπος συνεδριάζει με τον εργοδότη ή τον εκπρόσωπο του μέσα στο πρώτο δεκαήμερο κάθε τριμήνου, σε ημέρα και ώρα που ορίζεται από κοινού, για τη διευθέτηση των θεμάτων που ανακύπτουν μέσα στην επιχείρηση και σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της προηγούμενης παραγράφου. Στις κοινές συνεδριάσεις μετέχουν ο τεχνικός ασφάλειας και ο ιατρός εργασίας της επιχείρησης.». Ενώ ο Γ.Φλούδας τηλεοπτικά έχει μιλήσει για ύπαρξη γραπτής εκτίμησης και η επιτροπή την έχει ζητήσει, δεν της έχει δοθεί και ΔΕΝ έχει γίνει ακόμη συνεδρίαση με τον Διοικητή, παρά τις πιέσεις της ΑΣΥ.


Επίσης Άρθρο 46 παρ. 2. «Οι εργαζόμενοι ή οι εκπρόσωποι τους συμμετέχουν κατά τρόπο ισόρροπο και σύμφωνα με την  νομοθεσία ή/και πρακτική, ή ζητείται η γνώμη τους από τον εργοδότη εκ των προτέρων και εγκαίρως όσον αφορά α) κάθε ενέργεια η οποία μπορεί να έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην ασφάλεια και την υγεία»  παρ. 3. «Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν το δικαίωμα να ζητούν από τον εργοδότη να λάβει τα ενδεδειγμένα μέτρα και να του υποβάλλουν σχετικές προτάσεις κατά τρόπον ώστε να αντιμετωπίζεται οποιοσδήποτε κίνδυνος για τους εργαζομένους ή/και να εξαλειφθούν οι πηγές του κινδύνου». παρ. 4. «Οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποι τους δεν πρέπει να υφίστανται δυσμενείς επιπτώσεις εξαιτίας των δραστηριοτήτων τους που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3». παρ. 5. «Οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποι τους έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν στην αρμόδια Επιθ. Εργασίας, αν κρίνουν ότι τα ληφθέντα μέτρα και τα διατιθέμενα από τον εργοδότη μέσα δεν αρκούν για να εξασφαλισθεί η ασφάλεια & η υγεία κατά την εργασία.».


Δεν πρέπει να κολλήσουμε για χάρη κανενός, στο 1ο στάδιο της αναγγελίας. Να προχωρήσουμε σε όλα τα υπόλοιπα, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟΧΟ, που είναι η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ και η ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΕΡΓΑΤ. ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ.


Η πλειοψηφία του συλλόγου δηλ. η ΔΑΚΕ και όλα τα στελέχη της,  μέχρι στιγμής είναι ΑΔΙΑΦΟΡΑ και συγκαλύπτουν την ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ εκ μέρους της Διοίκησης να προχωρήσει έστω ένα βήμα η πρόληψη και η προστασία της επαγγελματικής μας υγείας. Δυστυχώς μέχρι στιγμής, στην ίδια στάση παρασύρονται και οι συνάδελφοι που προτάθηκαν από την ΔΑΚΕ και ΕΑΠ, ως μέλη της επιτροπής.


 


ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ  ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΠΙΕΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΩΝΤΑΣ.


Η ΑΣΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ. ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]