Πλήθος κόσμου είχε συγκεντρωθεί στους σταθμούς για μια δωρεάν βόλτα με το Μετρό Θεσσαλονίκης
Με την έναρξη του παρθενικού δρομολογίου του Μετρό Θεσσαλονίκης πλήθος κόσμου, που βρισκόταν από νωρίς στους σταθμούς κατευθύνθηκε μαζικά προς τις αποβάθρες για να επιβιβαστούν στα βαγόνια για την πρώτη διαδρομή τους στην Θεσσαλονίκη.
Όλοι με τα κινητά τηλέφωνα στα χέρια ώστε να απαθανατίσουν την στιγμή, που η πόλη περίμενε χρόνια. Αναφωνήματα ενθουσιασμού και βλέμματα δέους για τον επιβλητικό σταθμό της Αγίας Σοφίας.
Οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διέρχονται κάθε 3 λεπτά με το επιβατικό κοινό να ανεβοκατεβαίνει στους σταθμούς ώστε να γνωρίσουν από κοντά το μεγάλο έργο της πόλης .
Άνθρωποι κάθε ηλικίας και διαφορετικών επαγγελμάτων συμμετέχουμε στη συλλογική μελλοντική μνήμη της πόλης και γινόμαστε κομμάτι αυτής της ιστορικής στιγμής για την πόλη δηλώνει κάτοικος της πόλης που θυμάται τη πρώτη μέρα με την τρύπα του Κούβελα.
Ο πρωθυπουργός πλαισιωμένος από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τους Χρήστο Σταϊκούρα και Νίκο Ταχιάο έδωσε το σήμα της εκκίνησης.
Πάτησε το κουμπί ο Κ. Μητσοτάκης
Στις 13:29, το μεσημέρι του Σαββάτου, πάτησε το κουμπί στην αίθουσα Ελέγχου, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, σε μια ιστορική στιγμή που σήμανε την έναρξη λειτουργίας του μετρό/
Με το πάτημα του κουμπιού ξεκίνησαν να ανοίγουν οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί.
Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό και έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του μετρό.
Το μετρό Θεσσαλονίκης
Υπάρχουν 13 σταθμοί και η κυκλοφορία θα γίνεται με 18 αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας οι οποίοι είναι χωρίς οδηγό.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος γραμμής 9,6 χιλιομέτρων. Σε αυτή, υπάρχουν 13 σταθμοί και ένα Αμαξοστάσιο στο οποίο θα αποσύρονται οι συρμοί μετά το τέλος της λειτουργίας, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας.
Η κυκλοφορία θα γίνεται με 18 αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας. Αυτοί, είναι driverless -δηλαδή χωρίς οδηγό-, πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών, έχουν τοποθετηθεί αυτόματες πόρτες στις αποβάθρες κάθε σταθμού με τις οποίες θα εμποδίζεται η πρόσβαση στις γραμμές.
Το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του, τα δρομολόγια μεταξύ των σταθμών θα είναι της τάξης των 3,5 λεπτών και, στη συνέχεια θα πυκνώσουν. Έτσι, κάποια στιγμή, θα χρειάζεται περίπου 1,5 λεπτό για να μετακινηθεί κανείς με το Μετρό μεταξύ δύο σταθμών. Η διάρκεια αναμονής στον σταθμό μέχρι την επιβίβαση στον συρμό θα είναι αρχικά 2,5 λεπτά (χρόνος που θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα με την παραλαβή επιπλέον 15 νέων συρμών).
Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ των τερματικών σταθμών σε 17 λεπτά και μεταφέροντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.
Το μετρό θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Οι σταθμοί θα είναι οι Νέα Ελβετία, Πανεπιστήμιο, Βούλγαρη, 25ης Μαρτίου, Ανάληψη, Φλέμινγκ, Ευκλείδης, Παπάφη, Συντριβάνι, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.