Κώστας Μπάρκας: «Πλήρης απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Πρέβεζα»

Την πλήρη απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης καταγγέλλει με Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας, με αφορμή τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχουν στο Νομό Πρέβεζας.

Δυστυχώς, σύμφωνα με καταγγελίες της Ε.Λ.Μ.Ε. Νομού Πρέβεζας στα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού το ποσοστό κάλυψης των κενών, κατά την 3η φάση προσλήψεων αναπληρωτών (3-12-2024), στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ήταν 0%.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Μπάρκας, και σύμφωνα με την καταγγελία της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, στα τρία Επαγγελματικά Λύκεια του Νομού (ΕΠΑΛ Καναλακίου, ΕΠΑΛ Φιλιππιάδας, ΕΠΑΛ Πρέβεζας), χάνονται, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, πάνω από 200 διδακτικές ώρες σε τμήματα των τομέων Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Μηχανολόγων, Οικονομολόγων και Νοσηλευτικής και Τεχνολόγων, λόγω ανεπαρκούς στελέχωσης.

Οι σοβαρές αυτές ελλείψεις έχουν δημιουργήσει μεγάλη δυσλειτουργία και τεράστια απορρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στο Νομό Πρέβεζας που ταυτόχρονα συνεπάγεται και διάψευση των προσδοκιών των μαθητών που αναγκάζονται είτε να επιλέξουν άλλες ειδικότητες, είτε να υποβληθούν στην ταλαιπωρία της μετακίνησης σε άλλο ΕΠΑΛ, συχνά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ώστε να παρακολουθήσουν την ειδικότητα της προτίμησής τους.

Η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την οικονομική ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, υπογραμμίζει ο κ. Μπάρκας και η ανεπαρκής στελέχωση των τμημάτων στα ΕΠΑΛ, αναιρεί στην πράξη την πρόσβαση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ υπονομεύει συνολικά την προσπάθεια της χώρας για ανάπτυξη και εξειδίκευση του επαγγελματικού δυναμικού της.


Συμμεριζόμενος την έντονη ανησυχία των εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων του Νομού, ο κ. Μπάρκας,  υπογραμμίζει ότι είναι τουλάχιστον υποκριτικό το Υπουργείο να έχει καταστήσει ύψιστη προτεραιότητα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετακυλίοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την ευθύνη για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς, αλλά ταυτόχρονα να μη μεριμνά το ίδιο για το αυτονόητο, να διδάσκονται όλα τα μαθήματα σε όλους τους/τις μαθητές/τριες από την αρχή του σχολικού έτους.

Καταλήγοντας ο βουλευτής Πρέβεζας ζητά από τον Υπουργό Παιδείας να λάβει άμεσα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην παρατηρούνται παρόμοια φαινόμενα στα ΕΠΑΛ του Νομού Πρέβεζας και ολόκληρης της χώρας.

Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση:

Αθήνα  10/12/ 2024


Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας


Θέμα: « Πλήρης απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Πρέβεζα.»


Η αποστολή των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είναι η παροχή σύγχρονης και ποιοτικής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης σε μαθητές που αναζητούν καλύτερες εργασιακές προοπτικές. Επομένως, η δημιουργία επαρκούς αριθμού τμημάτων ανά παρεχόμενη επαγγελματική ειδικότητα στα ΕΠΑΛ της χώρας, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των μαθητών, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή εκπλήρωση της αποστολής τους. Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφονται ελλείψεις στελέχωσης σε τμήματα για διάφορες επαγγελματικές ειδικότητες, οι οποίες συνεπάγονται τη διάψευση των προσδοκιών των μαθητών που αναγκάζονται είτε να επιλέξουν άλλες ειδικότητες, είτε να υποβληθούν στην ταλαιπωρία της μετακίνησης σε άλλο ΕΠΑΛ, συχνά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ώστε να παρακολουθήσουν την ειδικότητα της προτίμησής τους.

Δυστυχώς, σύμφωνα με καταγγελίες της Ε.Λ.Μ.Ε.  Νομού Πρέβεζας στα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πρέβεζας το ποσοστό κάλυψης των κενών, κατά την 3η φάση προσλήψεων αναπληρωτών (3-12-2024), στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ήταν 0%.

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το ΕΠΑΛ Καναλακίου Πρέβεζας, στο οποίο ο αριθμός των εγγραφών αυξήθηκε λόγω των αναγκών της αγοράς εργασίας και της μεγάλης ζήτησης για σπουδές στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Παρά τις αυξημένες εγγραφές, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό που παρατηρείται σε συγκεκριμένες ειδικότητες, οδηγούν σε δυσλειτουργίες. Ειδικότερα για τον τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Μηχανολόγων, Οικονομολόγων και Νοσηλευτικής» υπάρχουν, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, 116 κενές διδακτικές ώρες στις παραπάνω ειδικότητες.

Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στο ΕΠΑΛ Φιλιππιάδας Πρέβεζας, με έλλειψη σε εκπαιδευτικό προσωπικό στο τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής & Αυτοματισμού και Νοσηλευτικής», που αντιστοιχεί σε 54 κενές ώρες διδασκαλίας.

Στο ΕΠΑΛ Πρέβεζας υπάρχει έλλειψη στην ειδικότητα Μηχανολόγου, που αντιστοιχεί σε 24 κενές ώρες διδασκαλίας, ενώ σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν και στην ειδικότητα των Τεχνολόγων οι οποίοι, εκτός των ΕΠΑΛ, παρέχουν διδακτικό έργο και στα Γυμνάσια της Γενικής Παιδείας. 

Συμπερασματικά: 

Επειδή η ανεπαρκής στελέχωση των τμημάτων στα ΕΠΑΛ αναιρεί στην πράξη την πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ υπονομεύει συνολικά την προσπάθεια της χώρας για ανάπτυξη και εξειδίκευση του επαγγελματικού δυναμικού της, 

Επειδή η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την οικονομική ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: 

1. Θα εξασφαλίσει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την εύρυθμη  λειτουργία των τμημάτων  «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Μηχανολόγων, Οικονομολόγων και Νοσηλευτικής» στο ΕΠΑΛ Καναλακίου, στο ΕΠΑΛ Φιλιππιάδας και στο ΕΠΑΛ Πρέβεζας ; 

2. Θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην παρατηρούνται παρόμοια φαινόμενα στα ΕΠΑΛ του Νομού Πρέβεζας και ολόκληρης της χώρας;


Ο Ερωτών Βουλευτής

Μπάρκας Κωνσταντίνος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]