LIVE:ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ "ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ"

Ιωάννινα /Καλπάκι :LIVE η εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης “Επέκταση Ιόνιας Οδού, Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά”

 


Δείτε σε απευθείας μετάδοση από το epirus-tv-news την εκδήλωση για  την  υπογραφή της σύμβασης “Επέκταση Ιόνιας Οδού, Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά”.Πρόκειται για ένα έργο υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, το οποίο αποτελείται από δύο υπο-τμήματα, και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 12 Ανισόπεδους Κόμβους, 5 Γέφυρες, 1 Σήραγγα, και 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις.

Η εκδήλωση λαμβάνει χώρα στο  Κλειστό Γυμναστήριο Καλπακίου,  παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη .


Η ομιλία του πρωθυπουργού

Κύριε Πρόεδρε της Βουλής, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχοι, κ. Δήμαρχε της Δρόπολης, κυρία και κύριοι συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στο κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι, «συνωμότησε» και ο καιρός ώστε να μπορέσω να βρεθώ σήμερα μαζί σας. 
 Είχαμε πολλή ομίχλη στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, αλλά «άνοιξε» και εμφανίστηκε ένας λαμπρός γαλάζιος ουρανός, έτσι μπορέσαμε να προσγειωθούμε, διότι ήθελα πραγματικά να βρεθώ σήμερα μαζί σας, σε αυτή την πολύ σημαντική υπογραφή, για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με το έργο αυτό καθαυτό. 
Ένα έργο -το γνωρίζουν καλά όλοι οι παρευρισκόμενοι- εξαιρετικά «πονεμένο», για το οποίο μιλούσαμε πολλές φορές, «θύμα» μερικές φορές -και χαίρομαι που το είπες, Δήμαρχε- και κάποιων μαξιμαλιστικών διεκδικήσεων. 
 Ένα έργο το οποίο, όμως, αυτή η κυβέρνηση κατάφερε και ωρίμασε, δημοπράτησε και βρισκόμαστε σήμερα στην ευτυχή θέση να μπορούμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση, ώστε να εκκινήσει άμεσα ένα έργο το οποίο εσείς γνωρίζετε καλύτερα από εμένα πόσο καθοριστικό είναι και για την ευρύτερη ανάπτυξη της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, αλλά και για την πολύ σημαντική διασύνδεση με την Αλβανία -θα έρθω σε αυτό το ζήτημα στη συνέχεια. 
 Προφανώς το έργο αυτό δίνει νέα αναπτυξιακή δυναμική σε όλο το βόρειο κομμάτι των Ιωαννίνων και σε όλο το Πωγώνι, προφανώς διευκολύνει πάρα πολύ την πρόσβαση και στο Ζαγόρι, είναι ένα έργο το οποίο το περιμένατε πάρα πολλά χρόνια και χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαστε στην ευτυχή θέση επί δικής μας κυβέρνησης -επιτέλους- να ξεκινά. Και, όπως είπε και ο Υπουργός, δεν είναι το μόνο σημαντικό έργο υποδομής το οποίο η κυβέρνησή μας δρομολογεί.
 Το συζητούσαμε λίγο με τον Πρόεδρο, αναλογιζόμενος πόσο απομονωμένη ήταν κάποτε η Ήπειρος και πώς σήμερα βρίσκεται να είναι, ίσως, η πιο διασυνδεδεμένη Περιφέρεια, με την Εγνατία, με την Ιονία οδό και βέβαια με το πάρα πολύ σημαντικό έργο του Ε65 να πλησιάζει πια προς την ολοκλήρωσή του. Εκτιμούμε ότι όλος ο Ε65 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2026, το οποίο σημαίνει ότι θα μπορείτε να προσεγγίζετε τα Γιάννενα από δύο διαφορετικούς δρόμους και σίγουρα για το Μέτσοβο θα είναι πολύ πιο γρήγορο να έρχεται κανείς από τον Ε65 παρά να ακολουθεί την Ιονία οδό. 

 Βέβαια, αυτά είναι μόνο κάποια από τα έργα τα οποία δρομολογούμε. Η κυβέρνησή μας έχει αναπτύξει και ξεδιπλώσει ένα πολύ φιλόδοξο έργο ρύθμισης πολλών εκκρεμοτήτων που έρχονται από το παρελθόν όσον αφορά στις ζωτικές υποδομές. Θα μείνουμε απολύτως προσηλωμένοι σε αυτόν τον στόχο, βήμα-βήμα να χτίζουμε μια πιο διασυνδεδεμένη, μια καλύτερη Ελλάδα, που θα εξασφαλίζει βέβαια και ασφάλεια στους δρόμους. Γιατί δίνω προσωπικά πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. 

 Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο ήθελα να βρεθώ σήμερα εδώ έχει να κάνει με το γεγονός ότι αμέσως μετά θα αναχωρήσω για να συμμετάσχω σε ένα Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, του οποίου θα προηγηθεί η Σύνοδος ΕΕ – Δυτικών Βαλκανίων. Και δεν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερη «γέφυρα» στην παρουσία μου σε αυτή τη Σύνοδο από αυτήν την υπογραφή σήμερα. Διότι, πράγματι, η Ελλάδα επενδύει στις καλές και σταθερές σχέσεις με την Αλβανία και προφανώς στηρίζει έμπρακτα όλα τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας. Και θέλω να πω με την ευκαιρία αυτή ότι η διαδικασία προσέγγισης της Αλβανίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι, θα έλεγα, ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι χρόνιες διεκδικήσεις της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας επιτέλους θα γίνουν πράξη.

 Σε αυτή την κατεύθυνση αγωνιζόμαστε. Γνωρίζει πάρα πολύ καλά και η φίλη Αλβανία ότι υπάρχει μια διαρκής πορεία με αιρεσιμότητα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου εμείς ουσιαστικά είμαστε οι ρυθμιστές της ταχύτητας με την οποία η Αλβανία θα κινείται προς την Ευρώπη. Και όσο πιο γρήγορα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της, οι οποίες έρχονται από το παρελθόν, είτε μιλάμε, κ. Δήμαρχε, για τα δικαιώματα αυτοπροσδιορισμού είτε μιλάμε για τα περιουσιακά δικαιώματα, τόσο πιο γρήγορα και εμείς θα συναινούμε και θα υποστηρίζουμε αυτή την ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας. Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός γίνεται, ουσιαστικά, μια γέφυρα φιλίας μεταξύ της Ελλάδος και της Αλβανίας

. Και προφανώς μια γέφυρα που αφορά πρωτίστως την Ελληνική Εθνική Μειονότητα, οπότε θα έλεγα ότι έχει και αυτή την ξεχωριστή, διαφορετική αξία, ένα πολύ έντονο και ισχυρό εθνικό πρόσημο, και θα έχω τη χαρά, μάλιστα, να μεταφέρω τη σημερινή εμπειρία μου και στους Ευρωπαίους ομολόγους μου, σε λίγες ώρες από τώρα, που θα βρεθούμε στις Βρυξέλλες. 

 Θέλω, λοιπόν, και πάλι να συγχαρώ όλους όσοι εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ευτυχή μέρα, και δεν ήταν εύκολο: την ηγεσία του Υπουργείου, τον Υπουργό, τον Υφυπουργό, τον Γενικό Γραμματέα, όλα τα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 
Έχουμε έναν άξιο ανάδοχο, μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία. Δεν είναι ένα εύκολο τεχνικά έργο, θέλω να το τονίσω αυτό, όμως η εταιρεία έχει μεγάλη εμπειρία με έργα τα οποία είναι τεχνικά σύνθετα. Και είμαι σίγουρος ότι θα τηρηθούν όλα τα σχετικά χρονοδιαγράμματα έτσι ώστε, εντός του πλαισίου της σύμβασης που θα υπογραφεί, να έχουμε την ευκαιρία με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ, αγαπητέ μου Περιφερειάρχα, στην επίσημη παράδοση του δρόμου αυτού στην κυκλοφορία.




Χρήστος Σταϊκούρας: Με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά η Ήπειρος αποκτά μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη
«Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την υπογραφή της σύμβασης του έργου: «Επέκταση Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά», η οποία πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Προέδρου της Βουλής και Βουλευτή Ιωαννίνων, Κωνσταντίνου Τασούλα και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου.

Παρόντες στην τελετή υπογραφής της Σύμβασης ήταν, επίσης, η Βουλευτής Ιωαννίνων Μαρία – Αλεξάνδρα Κεφάλα, ο Βουλευτής Άρτας Γεώργιος Στύλιος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, ο Δήμαρχος Πωγωνίου, Κωνσταντίνος Καψάλης, ο Δήμαρχος Ζαγορίου, Γιώργος Σουκουβέλος και ο Δήμαρχος Κόνιτσας, Ανδρέας Παπασπύρου.

Η σύμβαση υπεγράφη από τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτριο Αναγνώπουλο  και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνο Μιτζάλη.

Ο κ. Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας, του περιέγραψε τα οφέλη της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, ο οποίος αποτελεί τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού. Όπως είπε:

«Αποτελεί ένα έργο διασυνοριακής σημασίας, καθώς ουσιαστικά επεκτείνει και συνδέει τους δύο αυτοκινητόδρομους που διατρέχουν σήμερα τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη και θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας. Θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια δύσκολη διαδρομή, η οποία συγκεντρώνει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο».

Πρόκειται για ένα έργο υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, το οποίο αποτελείται από δύο υπο-τμήματα, και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 12 Ανισόπεδους Κόμβους, 5 Γέφυρες, 1 Σήραγγα, και 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις,

Ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 310 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», του Νέου ΕΣΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]